Hogyan garantálhatjuk a Google Shopping kampányok sikerét? Az ehhez szükséges első lépés a minőségi adatok. A rossz termékfeed pénzbe és időbe kerül. Íme 8 tipp, hogyan optimalizálhatja adatait és javíthatja konverzióit még ma.
Tartalom:
- Terméknév frissítése
- GTIN és a termékek azonosítása
- Tüntesse fel a valódi színeket
- Ne rontsa el a konverziót rossz képpel
- Használja ki a custom labels (egyéni címkék) előnyeit
- Nincs több manuálisan beállított PPC hirdetés
- Varázsoljon a reguláris kifejezésekkel
- Hogyan tisztítsuk adatainkat
1. Terméknév frissítése
Ha van olyan dolog, amire igazán figyelni kell a termékfeedben, akkor az a termék neve. Miért? A válasz egyszerű. Mert a megfelelő név (Google-nyelven title) mind a Google, mind az Ön vásárlói számára fontos. A Titles kulcsfontosságú szerepet játszanak annak meghatározásában, hogy az Ön termékei vagy szolgáltatásai milyen keresési lekérdezésekhez kapcsolódnak majd. Más szóval, ha nem tünteti fel azokat az alapfontosságú kulcsszavakat, amelyekre az Ön célközönsége aktívan keres, a hirdetései nem fognak megjelenni a keresési eredményekben. Az ügyfelek számára pedig a név és a kép az első dolog, amit a hirdetésében észrevesznek.
Mit érdemes észben tartani a terméknév írása során
A terméknévnek a lehető legjobban tükröznie kell magát a terméket. Győződjön meg róla, hogy pontos, releváns és megfelel annak, amit Ön kínál. Ne vezesse félre a felhasználókat hamis állításokkal vagy tarka megfogalmazással.
Amennyiben kínálatában jól ismert márkák termékei szerepelnek, mindenképpen említse meg őket a terméknévben. Mint azt bizonyára Ön is tudja, a márkák gyakran nagy hatással vannak a fogyasztók döntéseire, és ezek megemlítése hitelesebbé teheti az Ön hirdetését. Ugyanígy ne féljen kiemelni termékei egyedi tulajdonságait, például azt, hogy a termék “környezetbarát”, “100%-ban természetes”, “gluténmentes” stb. Természetesen csak akkor, ha a termék valóban rendelkezik ezekkel a tulajdonságokkal.
Ne feledje azt sem, hogy a terméknevek karakterének száma korlátozott, különösen ami a mobilhirdetéseket illeti. Igyekezzen tehát a kulcsfontosságú információkat a lehető legtömörebben kifejezni, és a legfontosabb szavakat a cím elejére helyezni.
Mit érdemes elkerülni
A reklámnyelv a terméknévbe nem tartozik. A megfelelő kulcsszavak kiválasztása, amelyekre az ügyfelek keresnek, önmagában is elegendő kell hogy legyen ahhoz, hogy termékei megjelenjenek a releváns találatok között.
2. GTIN és a termékek azonosítása
A GTIN (korábban EAN) valószínűleg a Google Shoppingban használt leggyakoribb termékazonosító. Európában ez egy 13 számjegyű kód, amelyet általában a gyártó szokott megadni. Bár a GTIN már nem számít kötelező attribútumnak az összes kategória esetében, érdemes időt és energiát fordítani rá. Fontos szerepet játszik ugyanis a hirdetések optimalizálásában.
Amit a GTIN-ről tudnia kell:
- A GTIN azonosító feltüntetése a hirdetésekben segíthet javítani a hirdetési kampányok minőségét és relevanciáját. A Google a GTIN-ből nyert információkat arra használja, hogy termékhirdetéseit jobban rangsorolja a releváns felhasználói keresésekben, ami javíthatja kampányai hatékonyságát.
- Minden új terméknek egyedi GTIN azonosítóval kellene rendelkeznie. A duplikált vagy érvénytelen GTIN azonosítók problémákhoz vezethetnek a hirdetések keresésénél és megjelenítésénél.
- Fontos annak biztosítása, hogy a GTIN számok helyesek és aktuálisak legyenek. Amennyiben termékeinél megváltozik a GTIN azonosító, akkor azt az adatokban a lehető leghamarabb frissítenie kell.
Mit tegyek, ha nincs GTIN azonosítóm?
Egyes termékek (pl. használt, kézzel készített vagy méretre készült termékek) nem rendelkeznek GTIN azonosítóval, ezért ezeknél nem szükséges feltüntetni őket. Ha azonban egy terméknek van GTIN azonosítója, és Ön nem adja meg azt, akkor előfordulhat, hogy a termék elutasításra kerül. Arról, hogy hogyan hozhat létre GTIN azonosítót, illetve hogyan adhatja meg azt a MERGADÓBAN, bővebben olvashat a Mi az EAN kód és miért fontos című cikkben.
A Google megköveteli, hogy minden terméknél a 3 azonosítóból legalább kettőt feltüntessen. Ha nem rendelkezik GTIN azonosítóval, akkor a [brand] és [mpn] attribútumokat kell megadnia. Ha a termékei csak egy azonosítóval rendelkeznek, vagy éppen nincs azonosítójuk, akkor minden termékhez hozzá kell adnia a g:identifier_exists elemet, és kitölteni azt a false értékkel (alternatívaként a no érték is működik). A MERGADÓBAN az ilyen jellegű feed szerkesztésnél használhatja a Felülírás szabályt. Hogy hogyan végezheti ezt el, azt a 7 gyakori hiányosság a Google Shopping feedben és azok kezelése a Mergadóval című cikkünkben részletezzük.
3. Tüntesse fel a valódi színeket
Önnek is van olyan ismerőse, aki csak fekete pólókat hord? Ismerkedjen meg vásárlóival és kedvenc színeikkel.
Egészen a közelmúltig a marketingesek régi jó gyakorlata az volt, hogy a kampányokban “leegyszerűsítették” a színeket. Az olajzöld helyett a marketingesek a zöldet választották, a lazacból rózsaszín lett, a tégla pedig egyszerűen narancssárga. Ma már jobb, ha ezt elkerüljük. A Google feltérképezi a termék landing oldalát, és összehasonlítja azt a termékfeed információival. Ha a színek nem egyeznek, előfordulhat, hogy nem hagyja jóvá a hirdetését.
4. Ne rontsa el a konverziót rossz képpel
Tudta, hogy az online vásárlók 75%-a a vásárlási döntések meghozatalához használja a termékfotókat? Ez elég ahhoz, hogy a termékfotókat prioritásként kezelje, igaz?
Hogyan legyen nyereséges a termékképünk
- Csak olyan kiváló minőségű képeket használjon, amelyek egyben a mobiltelefonokhoz is alkalmazkodnak.
- Győződjön meg arról, hogy a termékek egyes változatai megfelelnek a képeken láthatóaknak (szín, méret, anyag stb.).
- Távolítsa el a felesleges szöveget (vízjelek, eladási adatok, cikkszámok).
Ha a termékképeket még mindig manuálisan szerkeszti, javasoljuk, hogy ezt bízza a mesterséges intelligenciára. Próbálja ki a Feed Image Editor alkalmazást. Segítségével több ezer képet tud szerkeszteni másodpercek alatt. Ez az intelligens eszköz tömegesen távolítja el a vízjeleket, a háttereket vagy grafikai elemeket ad a képekhez. Az első 30 napban ingyenesen kipróbálhatja.
Indítson ingyenes termékkép auditot
- automatikus termékkép-ellenőrzés
- kerülje el a termékek elutasítását az árösszehasonlító oldalakon
5. Használja ki a custom labels (egyéni címkék) előnyeit
A Google lehetővé teszi, hogy minden egyes termékhez legfeljebb 5 custom label‑t, tehát egyéni címkét hozzon létre. Hogy ez hogyan működik? A Google feedben a címkék segítségével olyan egyedi információt adhat hozzá a termékhez, amelyet viszont a vásárlók sehol nem látnak. Ezáltal a kínálatot különleges attribútumok, például Értékesítési költség, szezonalitás, árrés vagy legkeresettebb termékek alapján rendezheti. A kampányokat ezt követően a hozzáadott címkékre való tekintettel állíthatja be.
6. Nincs több manuálisan beállított PPC hirdetés
A PPC-kampányok manuálisan történő beállításának ideje lejárt. Spóroljon időt a hirdetések létrehozásakor a Google Ads-ben. Van egy tippünk egy olyan alkalmazásra, amellyel klasszikus termék- valamint kategória kampányokat hozhat létre webáruházakhoz, valamint “kosár nélküli” oldalakhoz, azaz magazincikkekhez, termékkatalógus oldalakhoz, vagy nyaralásról szóló oldalakhoz, stb. Ez a PPC Wolf alkalmazás, amelyet 30 napig ingyenesen ki is próbálhat.
7. Varázsoljon a reguláris kifejezésekkel
Szeretné megkönnyíteni munkáját a termékcsoportok keresésekor és azok szerkesztésekor? Tanuljon meg a reguláris kifejezésekkel dolgozni. A szabályaik megértéséhez nem kell sok idő, és egy ügyes szöveges karakterek alapú segítőt kap, amely bizonyos szintaktikai szabályok alapján dolgozik. Általánosságban használhatja az Excellel való munka során, programozáskor különböző platformokon, alkalmazásokban vagy akár a Google Táblázatokban.
A reguláris kifejezések használatával rengeteg időt takaríthat meg az adatok tömeges szerkesztésekor. Használhatók olyan szöveg kereséséhez, amelyet egyszerű jelek alkotnak, mint például pont, csillag, kérdőjel vagy plusz szimbólum.
Ne féljen reguláris kifejezéseket használni a Google termékfeedek szerkesztéséhez. Ügyességüket értékelni fogja például a duplázódó szavak keresésénél és helyettesítésénél, több méret egyszerre történő javításánál, vagy akár a szavak közötti túl sok szóköz eltávolításánál.
8. Hogyan tisztítsuk adatainkat
A feedek tisztítása és auditja kulcsfontosságú az Ön termékfeedjei és reklámkampányai magas minőségének és hatékonyságának eléréséhez. Azzal, hogy tiszta és aktuális adatfeedet tart fenn, javíthatja a hirdetések teljesítményét, csökkentheti a költségeket és növelheti a sikerre való esélyét az egyre nagyobb konkurenciát jelentő online marketing környezetben.
Ha szeretné leegyszerűsíteni és felgyorsítani a feed ellenőrzését, javasoljuk, hogy használja ingyenes eszközünket a termékadatok auditálásához.
Feedjének állapotát az alábbiak szerint állapíthatja meg:
- Kattintson a feed audit-ra.
- Írja be a feed URL címét az első mezőbe, és válassza ki azt a formátumot, amellyel a feedet ellenőrizni kívánja.
- A harmadik mezőbe írja be azt az e‑mail címet, ahová a MERGADO elküldheti Önnek az eredményeket, fogadja el a feltételeket és indítsa el az auditot.
- A MERGADO audit feldolgozza az Ön feedjét, megtalálja benne a hibákat és javaslatokat tesz a javításra.
- Az Ön által megadott címre egy e‑mailt küldünk, amely tartalmazni fogja az audit eredményeinek linkjét.
Indítson ingyenes Feed Auditot
- javítsa feedje kondícióját, és szerezzen tanácsokat a annak javítására
- gyors és ingyenes technikai elemzés
Ahhoz, hogy a Google Merchant Centerben sikeres legyen az értékesítés, nem csak egyetlen módszer létezik. Ami azonban semmiképpen sem nélkülözhető, az egy jól beállított termékfeed. Próbálja ki a fent bemutatott 8 tippet az adatok optimalizálásához, és induljon a konverziót növelő holnap felé.