Szeretnéd növelni az online értékesítésből származó nyereségedet? Akkor hirdesd termékeidet az árösszehasonlító oldalakon és a piactereken. Ezzel láthatóbbá teheted termékeidet valamint webáruházadat is, eredményül pedig a vásárlók előbb érik el az általad kínált árucikkeket, mint a konkurenciáét. Viszont melyik értékesítési csatornát érdemes választani, mik az előnyei és hátrányai, és hogyan kezdj egyáltalán hozzá? Bemutatjuk a legismertebb magyar és külföldi hirdetési felületek áttekintését, amelyeket idén mindenképpen ki kell próbálnod.
Hol érdemes a termékeket online értékesíteni 2024-ben
Ebben a nagy áttekintésben a magyar és az európai értékesítési csatornákat vesszük szemügyre országok szerinti működésük alapján, a feedek kapcsolódási módja alapján, illetve aszerint, hogy mennyibe kerül a rajtuk való megjelenés vagy hirdetés. Ugyanakkor a teljes látogatottságra vagy az eladók számára is kíváncsiak vagyunk. A havi átlagos látogatottságról szóló számadatokat az adott rendszerek hivatalos honlapjairól merítjük, ha pedig ezek nem állnak rendelkezésre, akkor a similarweb-et használjuk. Ha az eladók száma nincs feltüntetve, akkor ezt az információt nem tudtuk az adott árösszehasonlítótól, melyeket megszólítottunk, beszerezni.
Marketplacek
A marketplacek az utóbbi időben Európa-szerte az online kereskedők egyik legújabb trendjének számítanak, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy termékeiket egyetlen weboldalon keresztül kínálják. Ráadásul módot adnak arra, hogy jelen legyenek a hagyományos e‑kereskedelmi környezetben anélkül, hogy saját webáruházra lenne szükségük. Az Amazon, az eBay, az Alibaba vagy az Etsy mind olyan piacterek, amelyeket már minden bizonnyal ismersz. Téged azonban inkább a magyar és az európai alternatívák fognak érdekelni. Hogy melyek ezek? eMAG, Pepita, és újabban az Allegro és a Kaufland is.
A marketplace‑t úgy kell elképzelni, mint egy nagy bevásárlóközpontot. Azért, mert a marketplace területet biztosít számodra termékeid eladásához, te jutalékot fizetsz a piactérnek minden egyes eladott termék után. Nem kell hosszasan keresgélned a vásárlókat, mert a piacteret már rengeteg ügyfél ismeri, és gyakran vásárolnak ott. A Te kezedben van tehát az árképzés, a csomagolás, a szállítás és az esetleges reklamációk.
-
AlzaTrade
15 000 000+ látogatás/hónap, 1 000 értékesítő
Hol: Csehország
Az Alzát mindenki ismeri, de a külső értékesítők számára csak 2021-ben nyílt meg AlzaTrade név alatt. Magas látogatottságának köszönhetően, ugyanakkor alacsony számú értékesítői létszámmal, az AlzaTrade érdekes üzleti lehetőség lehet. Az itt történő értékesítés díjmentes, és kizárólag a ténylegesen eladott áruk után fizetsz jutalékot.
Nem árt tudni, hogy az AlzaTrade egy kicsit más modellt kínál, mint a szokásos marketplacek. Az AlzaTrade-en nem az egyes eladók, hanem maga az Alza értékesíti az árut a vásárlónak. A vásárlók tehát közvetlenül az Alzával kötnek szerződést. Így az Alza felelős a teljes értékesítési és értékesítés utáni folyamatért, beleértve a reklamációkat is, valamint felelős az áruk kiszállításáért és az összes szolgáltatás nyújtásáért. Az Alzával való kapcsolatban az egyes eladók így beszállítói pozícióban vannak. Ez az úgynevezett dropshipment modell.
-
Kaufland
DE: 32 000 000 látogatás/hónap, 11 000 értékesítő
CZ: 5 500 000 látogatás/hónap, kb. 2 500 értékesítő
Hol: Csehország, Szlovákia, Németország
A Kaufland az egyik leggyorsabban növekvő online piactérnek számít Németországban, 2023-tól pedig már Csehországban és Szlovákiában is. Hasonlóan mint az Alzánál, itt is a magas látogatottságból és a viszonylag szűk eladói körből profitálhatsz. Nagy előnyeként szolgál az is, hogy mindhárom piachoz csak egy regisztrációra van szükség.
A standard értékesítési jutalékon kívül kb. 15 000 Ft-os (950 CZK) havi jutalékkal is számolhatsz. Ez tartalmazza a korlátlan számú termékek feltöltésének lehetőségét, a többcsatornás marketinget, a termékek fordítását vagy a saját nyelveden működő ügyfélszolgálatot. Felár ellenében saját webáruházad linkjét is hozzáadhatod a termékeidhez.
A MERGADO SEGÍT A PIACTEREKEN TÖRTÉNŐ ÉRTÉKESÍTÉSBEN
A Mergadóval könnyedén személyre szabhatod a feedeket több mint 1000 magyar és külföldi értékesítési platform formátumához. Az első 30 nap ráadásul ingyenes!
-
MALL
HU: 900 000 látogatás/hónap,
CZ: 8 000 000 látogatás/hónap,
Globálisan: kb. 15 000 000 látogatás/hónap, 4 500+ értékesítő
Hol: Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Magyarország, Horvátország és Szlovénia
Bár a MALL az Allegro csoport részévé vált, mégsem úgy tűnik, hogy ez veszélyeztetné őt az elkövetkező napokban. Inkább ellenkezőleg. A MALL továbbra is stabilan növekszik, és az eladók számára érdekes feltételeket kínál az egyik leghíresebb cseh és szlovák piactéren.
A MALL havidíjat számít fel a csatlakozás típusa alapján (a manuális termékfeltöltés esetében átszámítva kb. 4500 Ft (290 CZK), API/XML feed esetében kb. 15 450 Ft (990 CZK)). Ami a jutalékokat illeti, minden leadott megrendelés után 140 Ft-ot fizetsz + kategória szerinti eladásból származó árrést. A MALL cserébe gondoskodni fog termékeid fizetett promóciójáról (beleértve a Black Friday kampányokat is), vagy segít neked a visszárukkal kapcsolatos ügyintézésben.
-
Allegro
CZ: 13 000 000 látogatás/hónap, 20 000+ értékesítő
Globálisan: 200 000 000+ látogatás/hónap, 150 000+ értékesítő
Hol: Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Magyarország*, Horvátország* és Szlovénia*
*Ezekben a megjelölt országokban a MALL foglal szerepet, amely az Allegro csoporthoz tartozik.
Az Allegrót a lengyel Amazonnak becézik. És ezen mi nem is csodálkozunk. Ez a legnagyobb online vásárlási platform, sőt, Lengyelország-szerte a második leglátogatottabb weboldal (látogatottabb, mint a YouTube). Csehországban az Allegro először a Mall.cz megvásárlásával vált ismertté, majd ezt követően a cseh Allegro.cz elindításával. Ez a piactér széles termékkínálattal büszkélkedhet és egyszerű hozzáféréssel a lengyel piachoz, ahol akár 20 millió potenciális vásárlót is elérhetsz.
Az Allegrónak nincs semmilyen kötelező havi díja. Ahhoz azonban, hogy látható legyél, némi befektetéssel számolnod kell. Az Allegro úgynevezett fizetős előfizetést kínál, átszámítva kb. 4000 Ft, 15 500 Ft és 234 000 Ft-ért, amely révén lehetőséged lesz analitikai elemzéseket végezni vagy hozzáadhatod saját logódat az ajánlatokhoz.
-
eMAG
HU: 9 800 000 látogatás/hónap
Globálisan: 80 000 000+ látogatás/hónap, 56 000 értékesítő
Hol: Magyarország, Bulgária, Románia
Szeretnéd termékeidet a magyar piac mellett a román és bolgár piacokon is hirdetni? Az eMAG a legnagyobb piactér ezekben az országokban. Havonta az oldalt közel 84 millió vásárló látogatja meg.
Az eMAG-on történő értékesítés neked csak az értékesítési jutalékba fog kerülni. Ugyanakkor számítanod kell a fizetett hirdetéssel kapcsolatos költségekre is, hogy a vásárlók megtalálhassák a termékeidet az oldalon lévő 12 000 000 termék között. További bónusz az ingyenes termékfordítás.
-
Pepita
4 000 000+ látogatás/hónap, HU: 1300+ értékesítő, Globálisan: 200+
Hol: Magyarország, Szlovákia, Románia, Németország, Ausztria, Lengyelország
A Pepita eredetileg Magyarországról származik, és minél tovább, annál inkább terjeszkedik a szomszédos országokban is, például a szlovák, román, német, osztrák és lengyel piacokon. A közeljövőben várható, hogy más országokban is megjelenik. A weboldal havi látogatottsága már több, mint 4 millió felhasználó. 2023-ban bekerültek a Deloitte Fast 50 Companies to Watch listájára.
Ez a felület a fizetett hirdetések lehetőségét is kínálja (beleértve a Black Friday‑t is). A termékeket feltöltheted manuálisan, API‑n keresztül vagy a klasszikus módon, XML feeden keresztül. Jutalékot csak az értékesítés után fizetsz. A jutalék mértéke a legtöbb kategóriában 15%, de bizonyos esetekben alacsonyabb mértékű, például 5 – 11%-os jutalékkal is hirdethetsz. A Pepitára történő regisztrációról és csatlakozásról további információkat itt olvashatsz.
Árösszehasonlítók
Az árösszehasonlítók lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy összehasonlíthassák a különféle eladók különböző termékeinek árait és paramétereit. Az árösszehasonlító oldalak jellemzően nem kínálnak lehetőséget a termékek közvetlen megvásárlására, ami a legfőbb különbséget jelenti a marketplacekhez képest. A termékre történő kattintás után a vásárló átirányításra kerül a Te webáruházadba. Ezért a saját webáruház működtetése elengedhetetlen. Az árösszehasonlító oldalak óriási előnye a vásárlói vélemények gyűjtésének lehetősége, ami hitelessé teszi a webáruházadat.
Az árösszehasonlítók a termékeket úgynevezett termékkártyákba rendezik. Minden termékkártya egy adott terméket (pl. Iphone X 64GB asztroszürke) képvisel, és a termékinformációkon kívül az egyes webáruházak árösszehasonlítását is kínálja. És éppen itt zajlik a legjobb (legmagasabb) helyezésért folytatott harc a webáruházak között.
Az árösszehasonlító oldalak más típusú költségekkel is különböznek a marketplacektől. Tekintettel arra, hogy az árösszehasonlító oldalakon nem történik meg a tényleges vásárlás, a webáruházak nem a megtörtént eladás után fizetnek jutalékot, hanem az átkattintási arány (CPC) után, azaz az ajánlatukra történő minden egyes kattintás után.
-
Árukereső.hu
HU: 14 000 000 látogatás/hónap, 4 100+ értékesítő
Hol: Magyarország
Magyarországon az árukereső.hu a látogatottság és a népszerűség tekintetében egyértelmű győztes. A fiók ingyenes és itt is a PPC irányt javasoljuk választani. Továbbá érdemes megfontolni a Megbízható Bolt programhoz való csatlakozást is. A vásárlóktól kapott értékelésekkel részt vehetsz a Megbízható Bolt programban, ami növeli a webáruházad hitelességét.
További lehetőségek és előnyök az Árukeresőn:
- CSS program — Shipping hirdetések
- Árukereső Marketplace
- Shopping szolgáltatás
-
Árgép
HU: 5 000 000 látogatás/hónap, 2000+ értékesítő
Hol: Magyarország
Az Árgép Magyarország egyik leglátogatottabb árösszehasonlító oldala. A német Guenstiger magyar változata, amely 2005 óta működik, és ma már havonta több mint 5 millióan látogatják. Az Árgépnek van egy testvéroldala is, az úgynevezett ÁrPortál.hu. Jelenleg minden ügyfélnek díjmentesen biztosítják prémium csomagukat, ami a következőket tartalmazza:
- Díjmentes regisztrációt, jutalék és egyéb többletköltség nélkül.
- A feedek naponta legalább min. 7 alkalommal történő aktualizálását.
-
Olcsóbbat
HU: 500 000 látogatás/hónap, 1500+ értékesítő
Hol: Magyarország
Az Olcsóbbat Magyarország legjobb 5 árösszehasonlítója között tartják számon, havi látogatottsága elérheti az 500 000 is. Az Olcsóbbat a Premium Google CSS partnere. Továbbá fontos megemlíteni azt is, hogy saját PPC‑s csapatuk van a Google Shopping kampányokra, akik már több mint 2000 kampányt indítottak el és kezeltek.
-
Google Shopping
Hol: világszerte (Krím, Kuba, Donyeck és Luhanszk régiók, Észak-Korea, Irak és Szíria kivételével)
A Google Shopping a világ egyik legnagyobb árösszehasonlító oldala. A Google Shopping kampányok a Google hirdetések egyik típusát képezik. Gyakran a konverziók jelentős forrását jelentik, és jó mutatói annak, hogy érdemes‑e más platformokon is hirdetni.
Termékeidet ingyenesen feltöltheted a Google Merchant Centerbe. Csak akkor kell fizetned, ha úgy döntesz, hogy elkezdesz hirdetni.
Külföldi terjeszkedéshez szükséges csatornák
Az árösszehasonlítók és a marketplacek jelentik az egyik legegyszerűbb módját annak, hogy megszólítsuk és elérjük a külföldi vásárlókat. A helyi vásárlói bázist Európa több országában is felhasználhatod. Kezdheted például a szlovák szomszédainkkal, a Najnakup.sk-val vagy azok szomszédjával, a lengyel ceneo.pl-el. Horvátországban nagyon közkedvelt a jeftinije.hr, Szlovéniában a ceneje.si, Romániában a compari.ro, Csehországban a heureka.cz, Bulgáriában a pazaruvaj.com vagy Szerbiában az idealno.rs. Olyan árösszehasonlító weboldalakról van szó, amelyeken közvetlen vásárlásra is van lehetőség. Ezekhez a platformokhoz is könnyen létrehozhatsz feedeket a Mergado segítségével. Remekül ismeri mindegyikük formátumát és követelményeit.
-
Heureka
CZ: 5 000 000 látogatás/hónap, 45 000 értékesítő
Hol: Csehország, Szlovákia, Magyarország, Románia, Bulgária, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Bosznia és Hercegovina
A Heureka a leggyakoribb árösszehasonlító rendszer Csehországban és Szlovákiában. Jelenleg sikeres piactérként is működik a Heureka marketplacen (korábban Košík) belül. Ahhoz, hogy te is értékesíthess a Heurekán, rendelkezned kell a “Vevők által hitelesítve” tanúsítvánnyal, hosszú távon kiemelt értékeléssel kell rendelkezned és PPC üzemmódban kell lenned.
A Heureka alapverziója ingyenes, ám a PPC üzemmód szinte kötelező. Csak így jelenhetsz meg az adott termékkártyán, és csak így férhetsz hozzá számos más funkcióhoz, például a biddinghez, a kimutatások generálásához és csak így lehetsz része a már említett marketplace-nek.
-
Zboží.cz
2 100 000 látogatás/hónap, 21 000 értékesítő
Hol: Csehország
A Zboží.cz Csehország második leggyakrabban használt árösszehasonlító oldala, és egyben az egyik legelső. 2007-ben a Seznam.cz keresőmotor alapította. A Zboží.cz sikere ezért szorosan összefügg azzal, hogy a Seznam jelenleg hogyan teljesít.
A Heurekával ellentétben itt csak fizetős módban hirdethetsz termékeket. Azonban csak a webáruházadba történő kattintásonként fizetsz. Ahhoz, hogy licitálni tudj, nem kell megbízhatósági tanúsítvánnyal rendelkezned, mint a Heureka esetében.
-
Srovnáme.cz
kb. 100 000 látogatás/hónap, 10 000 értékesítő
Hol: Csehország
A Srovnáme.cz árösszehasonlító oldal látogatottsága alacsonyabb, mint néhány versenytársáé. Ennek ellenére is Csehországban a harmadik helyen áll a nem specializált árösszehasonlító oldalak között.
Az új vezetőséggel és a mesterséges intelligenciára helyezett hangsúllyal ennek az árösszehasonlítónak évről évre sikerül jelentősen növelnie az árbevételét. A Srovnáme.cz szintén egyike azoknak a csatornáknak, amelyek a fizetett hirdetéseket kezelik helyetted.
-
Pricemania
kb. 100 000 látogatás/hónap, n/a értékesítő
Hol: Csehország, Szlovákia
Bár a PriceMania árösszehasonlítót Csehországban is megtalálod, Szlovákiában mégis sikeresebb, ahol a harmadik helyen áll az összes árösszehasonlító oldalt összefoglaló listán. A webáruházak számára háromféle programot kínál, attól függően, hogy mennyi funkcióval rendelkeznek és mennyi az átkattintásnak az ára.
-
NajNákup.sk
kb. 300 000 látogatás/hónap, 10 000+ értékesítő
Hol: Szlovákia
Ha azt fontolgatod, hogy Szlovákiában bővítenéd a tevékenységedet, ajánljuk figyelmedbe a Najnakup.sk árösszehasonlító oldalt. A helyi piacon a Heureka után ez a második leggyakrabban használt portál. Az alapverzión kívül, amely ingyenes, az árösszehasonlító oldal további három haladó programot kínál.
-
Ceneo.pl
50 000 000 látogatás/hónap, 26 000+ értékesítő
Hol: Lengyelország
Kisebb, de jelentős konkurense a lengyel Allegrónak. A Ceneo 18 éve van jelen a piacon, és a lengyelek körében a leglátogatottabb árösszehasonlító oldal.
-
Jeftinije.hr
kb. 1 500 000 látogatás/hónap, 3 000 értékesítő
Hol: Horvátország
A Jeftinije.hr Horvátország legnagyobb árösszehasonlító oldalának számít. A horvát online vásárlók 76%-os elérésével büszkélkedhet. Első lépésként a hirdetés elindításához ki kell töltened ezt a kérdőívet, majd a helyi értékesítési menedzserek végigvezetnek a teljes folyamaton.
-
Ceneje.si
1 500 000 látogatás/hónap, 3 000 értékesítő
Hol: Szlovénia
Ha Szlovéniába szeretnél terjeszkedni, a ceneje.si árösszehasonlító oldal egyértelműen a megfelelő választás. A terjeszkedésről talán az is meggyőzhet, hogy Szlovénia GDP-je magasabb Magyarországénál, így webáruházad potenciálisan magasabb forgalmat generálhat. Elég, ha kitöltöd a belépéshez szükséges kérdőívet, és a szlovéniai terjeszkedésed máris elkezdődhet. A feedet a legjobb, ha helyi nyelven küldöd el, azonban a Ceneje.si a horvát feedet is jóváhagyja.
-
Compari.ro
4 000 000 látogatás/hónap, 15 000 értékesítő
Hol: Románia
Évről évre egyre többen bonyolítanak le online vásárlást Romániában. Ha a helyi piacot szeretnéd megcélozni, ajánljuk figyelmedbe a compari.ro árösszehasonlítót. A korlátozott módban ingyen hirdethetsz, de mi a PPC üzemmódot javasoljuk. Emellett fontold meg a Megbízható bolt programhoz való csatlakozást is.
-
Pazaruvaj.com
2 000 000 látogatás/hónap, 4 500 értékesítő
Hol: Bulgária
Bulgária legnépszerűbb árösszehasonlító oldala a pazaruvaj.com. A lakosság mintegy harmadrésze látogatja. Javasoljuk a fizetős módban történő hirdetést, valamint az ingyenes Megbízható bolt programhoz való csatlakozást.
-
Idealno.rs
300 000 látogató/hónap, 300 értékesítő
Hol: Szerbia
A Heureka szerb változata az Idealno, csakúgy, mint a Jeftinije és a Ceneje, lehetőséget kínál a nemzetközi CERTIFIED SHOP tanúsítvány megjelenítésére. Ez egy fizetős szolgáltatás, amely lehetővé teszi hogy megszerezd a hitelesített üzlet jelvényt, és erősítsd márkád hitelességét.
Specializált keresőmotorok
A specializált vagy tematikus keresőmotorok csak katalógusként működnek és a termékeket nem vonják össze, ezért nem árösszehasonlítóknak, hanem keresőmotoroknak nevezzük őket. Tehát ha például egy ruhásszekrényt keresünk, akkor nem fogunk olyan termékkártyákat találni, mint a Heurékán, hanem rengeteg egyedi ajánlatot.
A kattintásonkénti költség alapelve nem változik. A keresőmotornak minden egyes, az ajánlatodra kattintó ügyfél után fizetsz.
-
Biano
HU: kb. 1 550 000 látogatás/hónap, 240+ értékesítő
Globálisan: kb. 3 000 000 látogatás/hónap, 1000+ értékesítő
Hol: Csehország, Szlovákia, Magyarország, Hollandia, Románia, Brazília, Portugália, Görögország, Olaszország
A Biano a bútorokra és dekorációkra specializálódott keresőmotorok közé tartozik. Magyarországon több mint 240 értékesítővel működnek együtt.
A Biano abból a szempontból különleges, hogy nem hasonlítja össze a termékeket, éppen ellenkezőleg — ha ugyanaz a terméked, mint a konkurenciádé, akkor csak a legmagasabb pontszámmal rendelkező terméket igyekszik megjeleníteni.
-
FAVI
HU: kb. 1 500 000 látogatás/hónap, 250+ értékesítő
Globálisan: 13 000 000 látogatás/hónap, 2100+ értékesítő
Hol: Szlovákia, Lengyelország, Magyarország, Románia, Horvátország, Szerbia, Olaszország és Nagy-Britannia
A FAVI éppúgy, mint a Biano, bútorokat és háztartási cikkeket tartalmazó online katalógus. 9 országban van jelen, és mintegy 5 millió terméket tartalmaz. 2020-ban pedig a 4. leggyorsabban növekvő vállalat volt Közép-Európában.
A termékek sorrendjét a termék minőségi pontszáma és a kattintási költség szorzata határozza meg, amely a rendszerben van beállítva.
- A magasabb minőségi pontszámhoz hozzájárul a termék CTR aránya (átkattintási arány), a felhasználók körében elért nagyobb népszerűség, a termék jó elérhetősége (van‑e a termékből raktáron és mennyi a szállítás ideje) és a termék eladásának mértéke.
- Egy másik nagyon fontos eleme a termék minőségi pontszámának a FAVI EXTRA értékelésgyűjtő funkció használata.
TIPP: Ne feledd, hogy a FAVI-nál a licitálást a FAVI felületén keresztül kell beállítanod, nem pedig automatikusan az XML feed-en keresztül.
-
GLAMI
HU: kb. 2 000 000 látogatás/hónap, 240 értékesítő
Globálisan: 40 000 000 látogatás/hónap, 3 200 értékesítő
Hol: Csehország, Szlovákia, Németország, Lengyelország, Magyarország, Franciaország, Románia, Szlovénia, Görögország, Törökország, Bulgária, Horvátország, Spanyolország, Brazília, Észtország, Lettország, Litvánia, Olaszország
Ha a divatra specializálódsz, akkor a GLAMI a megfelelő keresőmotor számodra. Európa egyik legnagyobb ruházati és kiegészítő keresőmotorja. Küldetése az, hogy minden divatterméket egy helyre gyűjtsön, hogy bárki felfedezhesse a neki tetsző darabokat. A GLAMI jelenleg 13 országban tevékenykedik, az összesített havi forgalom meghaladja a 30 millió látogatót. Az ügyfeleknek lehetővé teszi a termékek böngészését, kollekciók létrehozását, azok megosztását és kommentelését.
Hogyan válasszuk ki a megfelelő értékesítési csatornát
Egészen idáig sikerült elolvasnod a cikket, de még mindig nem tudod, hogy melyik értékesítési csatorna vagy ország lenne megfelelő a webáruházad számára? Ez egy nagyon egyéni kérdés, amelyre neked kell választ adnod. Van azonban számodra egy tippünk. Próbálj meg a választásnál olyan piacokat figyelembe venni, ahol nagy a fejlődési potenciál, ugyanakkor kevés a konkurencia. Így sokkal nagyobb esélyed lesz arra, hogy áttörést érj el termékeiddel. Ilyen piaci környezetet kínál például Bulgária, Románia és Szlovénia.
Ha mégis olyan piacokat szeretnél megcélozni, mint Csehország, Németország vagy Ausztria, amelyekre jellemző a fejlett online piac és a jelentős számú potenciális vásárló, összpontosíts az egyedi, hozzáadott értékkel rendelkező termékekre.
Hogyan lehet személyre szabni a feedet az egyes marketplacek és árösszehasonlítók számára
Az értékesítési platformok közül mindegyik más-más termékfeed-formátumot használ. Ahhoz, hogy termékeidet sikeresen feltöltsd egy adott árösszehasonlító vagy piactér platformjára, olyan feedet kell biztosítanod, amely megfelel az adott csatorna követelményeinek — tehát tartalma helyes és a lehető legaktuálisabb. Ilyenkor jönnek a képbe az olyan eszközök, amelyek segítségével a feedet tömegesen szerkesztheted. Az egyik ilyen eszköz a MERGADO. Ez az automatizált feedszerkesztő több mint 1000 értékesítési platform specifikációját ismeri, így nem kell aggódnod az adatok pontossága miatt. A MERGADO képes megsúgni azokat a kategóriákat, amelyekbe a termékeket érdemes feltölteni, átalakítja a feedek formátumát, és a kész feedeket közvetlenül elküldi az adott platformoknak. Az első 30 napig ingyenes a használata, úgyhogy mindenképpen próbálj ki.
Szóval, tudod már, hogy hol kezdd el a termékeid értékesítését? Akár az árösszehasonlító, akár a marketplace mellet döntesz, akár Magyarország vagy egyenesen külföld mellett, az első lépés ahhoz, hogy belevághass, az értékesítési platform követelményeinek áttanulmányozása és a minőségi feed elkészítése lesz. Ilyen egyszerű. Minél jobb minőségű a feed, annál jobb az átkattintási arány, és így annál több vásárló kattint a termékedre.
Ha hibás adatot, vagy hibát találsz, kérlek jelezd nekünk a mergado@mergado.hu címre. Köszönjük!