Készítsen a kosár nélküli weboldalához Google Ads dinamikus remarketing-et a Mergado Pack és a Google Web Designer segítségével.

Fišer Ádám
6. 5. 2021
5 perc olvasás
Készítsen a kosár nélküli weboldalához Google Ads dinamikus remarketing-et a Mergado Pack és a Google Web Designer segítségével.

A webáruházakon kívüli szektorok esetében a dinamikus remarketing beállítása technikai módosításokat igényel a weboldalon, továbbá saját feed és egy dinamikus banner létrehozását, amely az elkészített feedből származó információkat jeleníti meg. Az egész folyamatról Hana Kobzová PPC-specialista cikkében olvashatunk részletesebben.

A webáruházakon kívüli szektorok esetében a dinamikus remarketing beállítása technikai módosításokat igényel a weboldalon, továbbá saját feed és egy dinamikus banner létrehozását, amely az elkészített feedből származó információkat jeleníti meg. Az egész folyamatról Hana Kobzová PPC-specialista cikkében olvashatunk részletesebben.

A cikk áttanulmányozása után olyan remarketing kampányok létrehozására lesz képes a nem-webáruházak számára, amelyek dinamikus hirdetése így nézhet ki:

PPC-specialistaként gyakran találkozom a remarketing esetében statikus banner-hirdetésekkel és az e‑kereskedelmi projekteknél pedig dinamikus remarketing-el. Felmerül a kérdés, hogy mi a teendő, ha olyan ügyfelünk van, akinek a számára a dinamikus remarketing lenne a legmegfelelőbb megoldás, de nem rendelkezik webáruházzal?

Az egyik ilyen ügyfelem az Autonovo, amely Szlovákiában autókat értékesít, úgy döntöttem, hogy létrehozok számára egy ilyen dinamikus remarketing-et.

Az egész folyamat 3 egyszerű lépésből áll:

  1. Feed létrehozása
  2. Remarketing kód implementálása a weboldalra
  3. Dinamikus remarketing létrehozása és a kampány kialakítása

1. FEED LÉTREHOZÁSA

  • Autókat még jelenleg nem lehet Google Shopping-on keresztül árulni, ezért a Google Merchant Center‑t nem használhatjuk.

    A Google Ads a kiskereskedelem mellett több iparág számára is kínál feed beállítást, például az oktatás, szállodák, légi közlekedés számára, de az autóipar még nem tartozik ezek közé. Ezért ún. saját feed-et kellett létrehoznom.

    Az ügyfelem weboldala WordPressre épült, és bár autót nem lehet online vásárolni, ők mégis a WooCommerce plugin‑t használják az autó hirdetéseik megjelenítésére és kezelésére. Ez tette lehetővé, hogy az említett saját feed létrehozására WooCommerce modulját a Mergado Pack-et használjam.

    A webhelyünkön telepítsük a Mergado Pack-et, majd az XML feed oldalról másoljuk ki a létrehozott termék feed URL-címét. Ezt követően lépjünk a Mergadóba ahol létre kell hoznunk egy új exportot.

    Abban az esetben ha még nincs fiókja a Mergadóban, javaslom, hogy fusson végig Az első lépések a Mergadóval, ahol megtalál minden szükséges információt.

    Az új export esetében a bemeneti formátum Mergado XML lesz, a kimeneti pedig Google Ads Dynamic Remarketing [sk]. Ez a formátum azokra az esetekre van előkészítve, ha nem használhatunk előre elkészített Google Shopping formátumot.

    Azután, hogy sikerült létrehoznia az exportot, a termékek áttekintésében ellenőrizze le, hogy hogyan néznek ki az egyes elemek, és hogy szükség van‑e további beállításokra.

    Az én esetemben szabályok segítségével az ITEM DESCRIPTION (termékleírás) attribútumból eltávolítottam a HTML karaktereket és az SALE PRICE (kedvezmény utánni ár) attribútumba hozzáadtam az árfolyamot, amely hiányzott.

    Ne felejtsük el beállítani a CRON‑t is, hogy a feed folyamatosan frissítve legyen, különben idővel előfordulhat, hogy nem lesznek aktuálisak az információk a feedben. A link, amelyre a cron beállításánál lesz szükségetek megtaláljátok a Mergado Pack oldalán a Cron feladatok lapon.

    Ezzel pedig elkészült a dinamikus feed.

  • A létrehozott feed-et fel kell tölteni a Google Ads Üzleti adatok közé. Lépjen a Google Ads fiókjába, ezután kattintson a jobb felső sarokban a Eszközök => Üzleti adatok. Kattintson a pluszjelgombra => Dinamikus hirdetésfeed => Egyéni.

    Következő lépésben el kell mentenie a Mergadóból szerzett kimeneti feedet a merevlemezre. Ezt a lépést csak egyszer kell megtennie, mivel a feed ezek után automatikusan fog frissülni az URL-címen keresztül.

    Ezt követően töltse fel a lemezen tárolt feedet a Google Ads-ba, és ha Google nem talált problémát, erősítse meg a létrehozást. Hibák esetén javítsa azokat a Mergadóban.

    Ha a feed már rögzítve van az Üzleti adatokban, nyissa meg és lépjen a bal oldali Ütemezések lapra. Itt beállítjuk az adatok rendszeres frissítését a feedben. A forrásnál válassza ki a HTTPS‑t és a forrás URL-be pedig helyezze be a feed URL-jét a Mergadóból. A gyakoriságot szükség szerint állítsa be. A rendelkezésre álló legrövidebb frekvencia 6 óránkénti frissítés.

    Mentse el a beállításokat, majd kattintson a Frissítés gombra, amivel ellenőrizhetjük, hogy a feltöltést helyesen állítottuk‑e be.

    Ezután lépjen a Feltöltések előzményei oldalra és nézze meg, hogy a frissítés sikeres volt‑e.

2. DINAMIKUS KÓD IMPLEMENTÁLÁSA A WEBOLDALRA

  • Annak érdekében, hogy a rendszer felismerje, hogy a felhasználó mely járműveket látogatta meg a weboldalon, be kell illesztenünk egy dinamikus remarketing kódot a weboldalra. Ezt a Google Ads-ban kell aktiválni.

    Először is lépjünk az Eszközökbe => Megosztott könyvtár => Közönségkezelő => Közönségforrások. Forrásként adjuk hozzá a Google Ads-ot és a beállításokkor válasszuk ki a helyes remarketing típust. Ebben az esetben a vállalkozás típusa Egyéni lesz.

    A képen látható, hogy a Kiskereskedelem is be van jelölve, amely a webáruházak esetében jelölendő. A kliens ugyanis az autóeladás mellett webáruházat is üzemel.

  • A beállítások megerősítése után a következő lépéshez jutunk, ahol a Konverziós számot kell megadnunk. Javaslom a Google Tag Manager használatának lehetőséget, ahonnan kényelmesen lemásolhatja.

    Ezt a számot most be kell másolni a Mergado Pack-be. Lépjen a Hirdetési rendszerek oldalra, válassza ki a Google‑t, ahol a következő két lépés szükséges:

    1. jelölje be a GoogleAds remarketing-et
    2. másolja be a Konverziós számot a Google Ads ID mezőbe a következő formában: AW-szám, pl. AW-123456789

3. KAMPÁNY ELŐKÉSZÍTÉS

  • Mielőtt belekezdene a kampány létrehozásába, szüksége lesz egy dinamikus hirdetésre. Választhat, hogy reszponzív hirdetést használ a tartalmi hálózathoz, ami a legegyszerűbb megoldás. Ennek a formátumnak a használata azonban nem biztosítja, hogy a hirdetésnek mindig a dinamikus változata jelenik majd meg.

    A tartalmi hálózat reszponzív hirdetéseivel rendelkező dinamikus hirdetés így nézhet ki:

  • Ha a hirdetés esetében specifikus követleményekkel rendelkeznek, akkor a Google Web Designer-t ajánlom. Esetemben a cél az volt, hogy megjelenítsem az autó kedvezményes árát.

Dinamikus hirdetés létrehozása a Google Web Designer segítségével

A Google Web Designer a Google ingyenes eszköze, amely HTML5 és dinamikus bannerek létrehozására szolgál. Azok számára akik nem ismerik, időbe telhet megtanulni és dolgozni a programmal. A Youtube-on több oktatóanyag is található, vagy szólítson meg egy grafikust, aki ismeri ezt a programot és elkészítheti Önnek a hirdetést.

Esetemben a hirdetést magam hoztam létre. Volt egy elképzelésem arról, hogy milyen információkat szeretnék megjeleníteni rajta, ezért egy meglévő sablon alapján készítettem el.

A Google Web Designer megnyitásakor egy üdvözlő ablak jelenik meg, amelyben kiválaszthatja a Use template (Sablon használata) lehetőséget. Aktiválja a következő szűrőket:

  • Platforms: Google Ads
  • Features: Dynamic
  • Dimensions: Responsive
  • Dynamic Vertical: Custom

Válassza ki az Önnek megfelelő sablont. Ezután szerkessze a szövegeket, a logót, és kapcsolja össze a hirdetés egyes dinamikus részeit a feed paraméterekkel a Bindings részben.

Ha a hirdetés elkészült, mentse el a File => Publish => Locally keresztül. A létrejött ZIP fájlt ezután töltse fel a Google Ads-ba.

Kampány létrehozása a Google Ads-ban

Az utolsó lépés a kampány létrehozása. A folyamat megegyezik a más dinamikus remarketing kampányok létrehozásával. A kampány beállításaiban ne feledje kiválasztani az Üzleti adatokban szereplő feedet.

A hirdetés esetében választhatja a Reszponzív hirdetést vagy feltöltheti saját vizuális hirdetését, amelyet a Google Web Designer-ben hozott létre.

A következő lépésben játsza fel a hirdetést tartalmazó ZIP fájlt és töltse ki a Cél URL‑t. Az új hirdetést mentse el és készen is vagyunk.

Végezetül pedig összegezzük a folyamatot néhány pontban:

  1. telepítse a Mergado Pack-et a WooCommerce számára
  2. hozzon létre új exportot a Mergadóban, Google Ads Dynamic Remarketing [sk]
  3. állítsa be a cron‑t
  4. hozza létre a dinamikus hirdetés forrását a Google Ads-ban
  5. állítsa be a forrás rendszeres frissítését a Google Ads-ban
  6. remarketing aktiválása a Mergado Pack-ben
  7. hirdetés létrehozása a Google Web Designer-ben
  8. kampány létrehozása a Google Ads-ban

A dinamikus remarketing egész folyamata bonyolultnak tűnhet, de a Mergado és a Mergado Pack segítségével a munka kétharmada perceken belül elkészül technikai adottságok nélkül. Amennyiben reszponzív hirdetést hozna létre a tartalmi hálózatra, véleményem szerint az egész kampányt körülbelül két órán belül el tudja készíteni. Sok sikert hozzá!


 

A cikk szerzője Hana Kobzová PPC specialista.

Ezeket olvasta már?

Fišer Ádám

Ádám, a Mergado tapasztalt szakértője, már évek óta segít a webáruház tulajdonosoknak és marketingeseknek abban, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki termékeikből. Ha valamilyen kihívással szembesülsz a feedjeiddel, vagy egyszerűen csak szeretnéd optimalizálni a hirdetéseid, Ádám pontosan tudja, hogyan segíthet. A számos, sikeresen lebonyolított projektnek köszönhetően mélyreható ismeretekkel rendelkezik a Mergado funkcióiról és a legjobb gyakorlatokról.