Shopteten futó webáruháza több domainnel is rendelkezik? Ha igen, fontos, hogy a termékadatok minden webáruházban naprakészek legyenek. Ha akár egy kisebb módosítást csinál az egyik webáruház termékben, akkor fontos, hogy ez a változás a többi webáruházban is a lehető leghamarabb frissítésre kerüljön. A következő esettanulmányban Tomáš Sokol, a Flexity webáruház társalapítója írt erről egy részletes eljárást.
Kézi adatexport és ‑import a webáruházak között
A Shoptet nem kínál master admin lehetőséget, amely képes lenne központilag úgy szétküldeni a termék adatokat, hogy elég lenne csupán lokalizálni az adatokat az egyes nyelvi változatokhoz. Ezért kerestünk erre a problémára egy olyan megoldást, amivel a termékadatokat folyamatosan aktuálisan tarthatjuk.
Az egyik ilyen lehetőség a webáruházak közti manuális export és import CSV, XML vagy XLS formátumban.
Ebben az esetben azonban korlátozó tényezők lehetnek a nyelvi változatok. Ha például egy termék elérhetőségét kell módosítani, akkor elsősorban le kell fordítanunk a kifejezéseket a szükséges nyelvre, és csak ezt követően importálhatjuk az adatokat. Ráadásul, a kézi fordításokat a manuális importnál csak az XLS és a CSV formátumok esetében használhatjuk. Az XML-ek használata esetén a folyamat sokkal bonyolultabbá válik.
A kölcsönös importnál továbbá tudni kell, hogy mely elemnevek maradnak angolul (például. VISIBILITY, PRICE, CODE, stb.), és melyek azok, amelyek már a nyelvi változatban is szerepelnek. Ez főleg azért fontos tudni, hogy ne fordítsunk le szükségtelenül mást is, ami nem volt tervben.
Értéktérképezés
Ezután fel kell térképeznünk, hogy mely “értékek” maradnak ugyanazok a webáruházakban, és melyek változnak. Például a CODE, EAN, Flag értékek átvitelekor nem kell foglalkoznom a nyelvi változatokkal, és problémamentesen tudom átvinni őket. Csak arra kell figyelni, hogy az alap export mindig tartalmazza a termék nevét, ami a helyi nyelvi változat alapján lesz.
Ha szinkronizálni akarjuk a termékek elérhetőségét a webáruházakban, akkor az értékek fordításával is foglalkoznunk kell.
Több nyelvi változattal rendelkező webáruházak esetén gyakori, hogy van egy központi raktár és egy fő webáruház.
Ebben az esetben először magunknak kell feltérképeznünk, hogy milyen értékeket és milyen gyakorisággal akarunk szinkronizálni a webáruházak között.
- Az alap a raktárkészlet. Javasljuk, hogy egy külön bővítményt válasszon, mivel itt másodpercekről van szó.
- Az egyéb adatok, mint például a beszállítói termékek elérhetősége, láthatósága vagy árkorrekciója óránként is frissülhet.
Abban az esetben is, ha pontosan tudjuk, hogy mit akarunk átvinni, akkor is meg kell oldani az összes technikai kérdést, és készen kell állni a rendszerekkel.