Mikor egy webáruház teljesítményét méri a Google Analytics-ben, előfordul, hogy a forgalmi források között a fizetési kapuk is megtalálhatók. Ez torzíthatja a lefolytatott tranzakciókra vonatkozó adatokat. A MERGADO Pack segítségével a WooCommerce-en vagy a PrestaShop-on lévő webáruházába további beállítások nélkül is implementálható az e‑kereskedelem kiterjesztett mérésére a Google Universal Analytics és a GA4. Ezekkel a módszerekkel szükség esetén kizárhatók a fizetési kapuk.
A fizetési kapuk gondot jelentenek a forgalom szempontjából
A felhasználó Google-hirdetésen keresztül érkezett webáruházába, és vásárolt. Ha fizetési kapun keresztül fizetett, előfordulhat, hogy a Google Analytics a konverziót nem a Google-hirdetéshez, hanem a fizetési kapuhoz rendelte.
Honnan lehet tudni, hogy a Google Analytics a konverziókat a fizetési kapunak tulajdonítja?
- Nyissa meg a Google Analytics-ben a Forrás/Médium dimenziót.
- Itt rendezze a forgalmi forrásokat a tranzakciók száma szerint.
- Innen kiderül, hogy a legalább egy tranzakciót tartalmazó források között nincs‑e fizetési kapu.
Hogyan zárhatók ki a fizetési kapuk?
Napjainkban a klasszikus Google Analytics-ben és a Google Analytics 4‑ben is kizárhatók a fizetési kapuk. A MERGADO Pack mindkét szolgáltatás használatát lehetővé teszi.
A folyamat menete a Google Analytics-ben
A MERGADO Pack segítségével a PrestaShop-ba és a WooCommerce-be beimplementálható az Universal Analytics.
1. A Google Analytics adminisztrálásában a Követési adatok alatt kattintson a Hivatkozókizárási listára.