A Google-on hirdeti termékeit? Sokan kiegészítő feedeket használnak az adataik kezelésére, amelyek rengeteg további információval szolgálnak a Google számára. Ha adatait a feedkezelésre szakosodott eszközökre bízza, több tízezer termék adatait szerkesztheti néhány kattintással.

A Google-on hirdeti termékeit? Akkor valószínűleg tudja, hogy a sikeres hirdetés kulcsa az, ha minél több információt ad meg a termékeiről. Sokan az adatok kezelésének céljából úgynevezett kiegészítő feedeket használnak. Ezek kiváló lehetőséget nyújtanak az Ön alap feedjének számos további információval való gazdagítására. Ezeket azonban manuálisan kell szerkesztenie, ezért meglehetősen időigényesek. Ha az adatokat olyan eszközökre bízza, amelyek az automatikus feedkezelésre szakosodtak, akkor több tízezer terméket szerkeszthet néhány kattintással.

Tartalom

  1. Mire van szüksége a Google-on való hirdetéshez

  2. Hogyan működik a kiegészítő feed?

  3. Leggyakoribb feed-módosítások

Mi szükséges a Google-on való hirdetéshez

Alap feed

Ha a Google-on készül hirdetni termékeit, nem kerülheti el az alap feed feltöltését (a Google az alap forrás kifejezést használja) a Google Merchant Centerbe. Ennek a forrásnak a segítségével hozzáadhat vagy eltávolíthat termékadatokat, beállíthatja a különböző országokra és nyelvekre való célzást, vagy optimalizálási szabályokat állíthat be.

Ha az Ön alap forrása optimalizált és tartalmazza az összes rendszerből származó összes adatot, ez lehet az egyetlen olyan forrás, amelyet el kell küldenie a Merchant Centerbe.

Kiegészítő feed

Miért kellene foglalkoznia a kiegészítő feeddel, ha a termékek feltöltéséhez és a hirdetések elindításához elegendő csak az alap feed? A válasz egyszerű. A kiegészítő feed, ahogy azt a neve is sugallja, olyan további információk hozzáadását teszi lehetővé (lásd alább), amelyek számára az alap feedben nincs elegendő hely. A kiegészítő feed azonban nem helyettesíti az alap feedet, csak az alap forrás kiegészítéseként szolgál, és csak azokat a termékeket kellene tartalmaznia, amelyeken módosításokat szeretne végrehajtani.

Létrehozhatja például Google táblázatként, és használhatja a kedvezményekről szóló információk, egyéni címkék és attribútumok vagy hiányzó GTIN-elemek hozzáadására.

A kiegészítő feed lehetővé teszi:

  • a tétel attribútumainak felülírását
  • hozzáadni/​felülírni a kedvezményekről szóló információkat 
  • hozzáadni/​felülírni a saját címkékről szóló információkat 
  • hozzáadni/​felülírni a saját címkéket
  • hozzáadni a hiányzó GTIN számokat (a tételek globális kereskedelmi áruazonosító száma)
  • kijavítani a hibákat és a jóvá nem hagyott tételeket
  • hozzáadni a helyi készletről szóló információkat a helyi készletekkel kapcsolatos hirdetésekhez
  • kizárni a termékeket az excluded_​destination attribútummal

Hogyan működik a kiegészítő feed?

Minden kiegészítő feednek rendelkeznie kell egy ID [id] attribútum oszloppal és legalább egy olyan további oszloppal, amely tartalmazza az alap feedhez hozzáadni kívánt adatokat. A kiegészítő feed csak abban az esetben frissíti a termékadatokat, ha ugyanazt az ID‑t tartalmazza, mint az alap forrás. Ezért győződjön meg arról, hogy a termékek és azok ID‑i mindkét feedben azonosak legyenek.

Alap feed.
Kiegészítő feed a kiválasztott termékek ID-jével, amelyeken módosítást szeretnénk elvégezni.
Végeredményként kapott feed.

A kiegészítő feed előnyei:

  • több információ nyújtása a Google számára 
  • több információ a termékekről a hirdetés pontosabb célzását eredményezheti
  • versenyelőny azon webáruházakkal szemben, amelyek nem használnak kiegészítő feedeket vagy feedeszközöket, és így kevesebb adatot szolgáltatnak termékeikről

Hogyan készítsünk kiegészítő feedeket a MERGADÓVAL

A kiegészítő feedek olyan eszközként szolgálnak, amellyel javíthatja hirdetését, különösen akkor, ha nem használja a termékadat-optimalizáló alkalmazások egyikét sem. A jó hír az, hogy a MERGADO alkalmazással a kiegészítő feedek szükségessége megszűnik. Az alap- és kiegészítő feedek Google Merchant Centre-be történő manuális bevitelével ellentétben a MERGADÓBA feltölti az összes szükséges attribútumot, és az összes információt egyetlen exportálással eljuttatja a Google-nak. A MERGADO ugyanis ismeri a Google Shopping feedek specifikációját, és így néhány kattintással létrehozhatja a megfelelő formátumú exportot.

 

Leggyakoribb feed-módosítások

A kiegészítő feedek működési alapelvét már bemutattuk. Sokkal érdekesebb megoldás lehet azonban az adatok szerkesztése közvetlenül a feed eszközben. Akár a kiegészítő feedek segítségével manuálisan, akár a feed eszközben automatikusan szerkeszti az adatokat, tekintsük meg a leggyakoribb adatszerkesztési típusokat, és azt, hogyan végezheti el azokat a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben. 

1. Értékek felülírása

Tegyük fel, hogy Ön egy bútor webáruházat üzemeltet. Észrevette, hogy az emberek sokkal többet keresnek a Google-ban a “kanapé” szóra, mint a “dívány” szóra. Az Ön termékei azonban tartalmazzák a “dívány” kulcsszót. Ezért át akarja írni az összes “kanapé” szót “dívány”-ra.

A kiegészítő feedek segítségével hozzon létre egy új feedet, amelybe feltölti az összes kanapé azonosítóját és az újonnan módosított neveket tartalmazó listát, ahol az összes “kanapé” kulcsszót tartalmazó nevet a “dívány” kulcsszóra cserélte. Ezt követően elküldi a Google Merchant Centerbe. A Google összeveti a termékazonosítókat, és a régi kulcsszavakat az újakkal helyettesíti.

A MERGADÓBAN ezt a módosítást úgy végezheti el, hogy létrehoz egy egyszerű szabályt, amely a kívánt kulcsszavakat felcseréli. Amennyiben automatikus feed frissítést használ, nem kell feltöltenie a változtatást a Merchant Centerbe. A frissítés magától megtörténik.

Értékek felülírása a Keresés és csere szabály segítségével.

2. Hibák javítása a Merchant Centerben

Mindannyian ismerjük őket. Error-ok. Ahhoz, hogy a Google hirdetése sikeres és jövedelmező legyen, hibátlannak kell lennie. De több ezer terméket kezelni és egyetlen hibaüzenet nélkül megúszni inkább tündérmese, mint valóság. Hogyan ismerhetjük fel a hibákat a feedünkben? Tulajdonképpen Önnek két lehetősége van.

A feed státuszát közvetlenül a Merchant Centerben ellenőrizheti. A navigációs sávban kattintson a Termékek, majd a Diagnosztika menüpontra.

Hibák javítása közvetlenül a Merchant Centerben.

Hogy a Google Shoppingba küldött adatok teljesek‑e, azt könnyen kideríti a MERGADO Editorban található Feed Audit. Teljesen ingyenes, még azok számára is, akik egyébként nem használják a MERGADO Editort, ezért mindenképpen érdemes kipróbálnia. A MERGADO felhasználóinak ráadásul az az előnyük, hogy az audit kiértékelése után közvetlenül a MERGADO Editorban szerkeszthetik az adataikat. Nem kell bonyolultan váltogatni az audit és a táblázat között, amelyben a feedet szerkeszti.

Hibák javítása a MERGADÓBAN a Feed Audit segítségével.
Indítson ingyenes Feed Auditot
  • javítsa feedje kondícióját, és szerezzen tanácsokat a annak javítására
  • gyors és ingyenes technikai elemzés

3. Kategóriák tömeges átnevezése

Bizonyára gyakran találkozik a helyes kategóriák beállításának szükségességével az adott árösszehasonlító kategóriafája szerint. A kategóriák helyes feltérképezése fontos a termékek árösszehasonlító katalógusába való felvételéhez és a termékek párosításához. Ennek köszönhetően a hirdetése jobb eredményeket fog elérni.

MERGADO felhasználók az ilyen beállításhoz használhatják azt a Kategóriák tömeges átnevezése szabályt, amely jelentősen felgyorsítja számukra a kategóriák kiválasztását.

Részletes leírást a kategóriák tömeges átnevezéséről például ebben a cikkben talál.

A kategóriák tömeges átnevezése az adott árösszehasonlítónak megfelelően.

4. Szezonális termékek címkézése

Bizonyára észrevette, hogy egyes termékek bizonyos évszakokban jelentősen jobban teljesítenek, mint más évszakokban. A kiegészítő feedek segítségével létrehozott saját címkék alkalmazása ezért előnyös lehet az olyan termékek esetében, amelyeket nem szeretne egész évben megjeleníteni.

Olyan termékek esetében is működik, amelyeket teljesítményprioritás vagy bármi más szerint szeretne szegmentálni.

Ha manuálisan szerkeszti a feedet egy táblázat segítségével, a termékcímkézés a következőképpen nézhet ki:

Termékcímkézés táblázat segítségével.

Ha ezt a kiegészítő feedet hozzáadja a Merchant Centerhez, a Google tudni fogja, hogy a termékeket ennek megfelelően szegmentálja.

Hasonlóképpen szegmentálja termékeit a MERGADO segítségével:

Címkézés a MERGADÓBAN. 

Ahhoz, hogy a Google Merchant Centernek a lehető legtöbb információt adja meg az árucikkeiről, több lehetősége is van. Az egyik ezek közül a kiegészítő feedek használata. Ebben a cikkben bemutattuk, hogy azok segítségével hogyan lehet adatokat hozzáadni vagy szerkeszteni, valamint a feed eszközök felhasználásának lehetőségét, amelyek  nagymértékben felgyorsítják és leegyszerűsítik ezt a munkát.

Mergado 30 napig ingyen
  • kezelje termékfeedjeit egyedül, programozó segítsége nélkül
  • teljes hozzáférés minden funkcióhoz már a próbaidőszak alatt

Ezeket olvasta már?

Izabela Štěpáníková

Nézd meg Izabela Štěpáníková külsős szakértő további cikkeit!