A Google-on hirdeti termékeit? Akkor valószínűleg tudja, hogy a sikeres hirdetés kulcsa az, ha minél több információt ad meg a termékeiről. Sokan az adatok kezelésének céljából úgynevezett kiegészítő feedeket használnak. Ezek kiváló lehetőséget nyújtanak az Ön alap feedjének számos további információval való gazdagítására. Ezeket azonban manuálisan kell szerkesztenie, ezért meglehetősen időigényesek. Ha az adatokat olyan eszközökre bízza, amelyek az automatikus feedkezelésre szakosodtak, akkor több tízezer terméket szerkeszthet néhány kattintással.
Tartalom
Mi szükséges a Google-on való hirdetéshez
Alap feed
Ha a Google-on készül hirdetni termékeit, nem kerülheti el az alap feed feltöltését (a Google az alap forrás kifejezést használja) a Google Merchant Centerbe. Ennek a forrásnak a segítségével hozzáadhat vagy eltávolíthat termékadatokat, beállíthatja a különböző országokra és nyelvekre való célzást, vagy optimalizálási szabályokat állíthat be.
Ha az Ön alap forrása optimalizált és tartalmazza az összes rendszerből származó összes adatot, ez lehet az egyetlen olyan forrás, amelyet el kell küldenie a Merchant Centerbe.
Kiegészítő feed
Miért kellene foglalkoznia a kiegészítő feeddel, ha a termékek feltöltéséhez és a hirdetések elindításához elegendő csak az alap feed? A válasz egyszerű. A kiegészítő feed, ahogy azt a neve is sugallja, olyan további információk hozzáadását teszi lehetővé (lásd alább), amelyek számára az alap feedben nincs elegendő hely. A kiegészítő feed azonban nem helyettesíti az alap feedet, csak az alap forrás kiegészítéseként szolgál, és csak azokat a termékeket kellene tartalmaznia, amelyeken módosításokat szeretne végrehajtani.
Létrehozhatja például Google táblázatként, és használhatja a kedvezményekről szóló információk, egyéni címkék és attribútumok vagy hiányzó GTIN-elemek hozzáadására.
A kiegészítő feed lehetővé teszi:
- a tétel attribútumainak felülírását
- hozzáadni/felülírni a kedvezményekről szóló információkat
- hozzáadni/felülírni a saját címkékről szóló információkat
- hozzáadni/felülírni a saját címkéket
- hozzáadni a hiányzó GTIN számokat (a tételek globális kereskedelmi áruazonosító száma)
- kijavítani a hibákat és a jóvá nem hagyott tételeket
- hozzáadni a helyi készletről szóló információkat a helyi készletekkel kapcsolatos hirdetésekhez
- kizárni a termékeket az excluded_destination attribútummal
Hogyan működik a kiegészítő feed?
Minden kiegészítő feednek rendelkeznie kell egy ID [id] attribútum oszloppal és legalább egy olyan további oszloppal, amely tartalmazza az alap feedhez hozzáadni kívánt adatokat. A kiegészítő feed csak abban az esetben frissíti a termékadatokat, ha ugyanazt az ID‑t tartalmazza, mint az alap forrás. Ezért győződjön meg arról, hogy a termékek és azok ID‑i mindkét feedben azonosak legyenek.