Hogy szerezhetek több ügyfelet a járvány ideje alatt? A megoldás az érintésmentes fizetési és szállítási módok lehetnek.

Fišer Ádám
2. 11. 2020
8 perc olvasás
Hogy szerezhetek több ügyfelet a járvány ideje alatt? A megoldás az érintésmentes fizetési és szállítási módok lehetnek.

A 2020 év első félévben a hazai e‑kereskedelem forgalma a harmadával nőtt a tavalyihoz képest. A COVID-19-cel kapcsolatos helyzet segített növelni a webáruházak működtetésének lehetőségeit. De ahogy nő a vásárlók száma, úgy nő a versenytársak száma is. Itt merülhet fel a kérdés: Hogy szerezhetek több vásárlót? Jelen helyzetben az érintés nélküli kézbesítés és fizetés mód bevezetése lehet a legjobb döntés.

A 2020 év első félévben a hazai e‑kereskedelem forgalma a harmadával nőtt a tavalyihoz képest. A COVID-19-cel kapcsolatos helyzet segített növelni a webáruházak működtetésének lehetőségeit. De ahogy nő a vásárlók száma, úgy nő a versenytársak száma is. Itt merülhet fel a kérdés: Hogy szerezhetek több vásárlót? Jelen helyzetben az érintés nélküli kézbesítés és fizetés mód bevezetése lehet a legjobb döntés.

  1. Hazai e‑commerce eredményeinek áttekintése
  2. Érintés nélküli kézbesítés
  3. Hogy állítható be a szállítás a Mergadóban?
  4. Érintés nélküli fizetési mód támogatása
  5. Mit szükséges tudni a magyar piacról?
  6. A Mergado segítségével hirdetését több magyar platformra is beállíthatja

Növelje konverzióit

GKI Digital augusztusi felmérései alapján a magyar online piac forgalma a első félévben 355,1 milliárd forint volt, amelyből a belföldi megrendelések 22,3 millió forintos (121 % növekedés) forgalmat hoztak. Megnőtt az online vásárlók száma is, amely közel 3,35 millió (103% növekedés) volt és megnőtt az átlagos kosárérték is, amely 15 955 Ft — ra emelkedett.

Mit is jelent ez:

  • 2020 márciusától Magyarország egyharmada aktívan vásárolt online.
  • Legeredményesebb kategóriák:
  1. gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG)
  2. otthon, kert, barkács
  3. számítástechnika
  4. műszaki cikk
  5. ruházat
  • Preferált szállítási módok a következők:
  1. házhozszállítás
  2. csomagautomaták (130% ‑kal nőtt a tavalyihoz képest)
  • Megnövekedett a bankkártya használata

Az érintés nélküli szállítás kulcsfontosságú lehet a hazai piacon

Magyarországon viszonylag régóta a leghasználatosabb szállítási mód a házhoz szállítás, viszont egyre erősödik az érintés nélküli szállítási módok használata is. Ilyenek például a csomagautomaták is. Jelenleg talán a legbiztonságosabb csomagátvételi mód, mivel nem kell órákon keresztül futárra várnia és nem kell a postán sorban állva várakoznia. Ezzel is csökkentve a megfertőzés esélyét.

  • Ezt a szállítási módot már az eMag marketplace és az Extreme Digital elektronikai üzlet is kínálja ügyfeleinek. Többek között köszönhető ez az Easybox szolgáltatásnak is, amelyen keresztül megrendeléseket szállítanak, amely jelenleg több mint száz csomagautomatával rendelkezik.
  • Előnyök:
    • érintés nélküli (QR kódos nyitás)
    • nonstop hozzáférés
    • amennyiben a megrendelt termék raktáron van, még aznap kiszállításra kerül
  • Az érintés mentes csomagautomatákban nem maradt háttérben az Alza.hu sem. Amellett, hogy saját érintés nélküli csomagautomatákat kínál, együttműködést kötött a Foxpost szolgáltatással is.

Használja ki a Foxpost hálózat vagy Magyar Posta csomagautomatáit

A Foxpost csomagkezelő szolgáltató jelenleg 142 csomagautomatával rendelkezik és céljuk, hogy rövid időn belül elérjék a kétszázat.

Előnyök:

  • Jelenleg 49 városban érhető el
  • a Foxpost automatákba rendelt termékeket 14 napon belül ingyenesen visszaküldheti
  • növekvő népszerűség, több mint 1 millió felhasználó már közel 3 millió küldeményhez juthatott hozzá
  • ökologikus csomagszállítás az új elektromos járművekkel

A Magyar Postánál szintén lehetősége van csomagok érintés nélküli küldésére és átvételeire. Jelenleg 51 ilyen csomagautomatával rendelkezik.

A COVID-19 járvány során a vásárlók nagy figyelmet fordítanak az áruk szállításának biztonságos módjaira. A csomagautomaták használata minimalizálja a járvány terjedésének kockázatát, így sokan már most előnyben részesített ezt a módszert. Használja ki Ön is.

Hogyan állítható be a szállítás a Mergadóban

Az árösszahsonlító oldalakon való hirdetésben fontos, hogy a feedben helyesen állítsa be a megfelelő csomagszállító szolgáltatót és a szállítási költséget. A Mergadóban a szállítást és a szállítási költséget tömegesen és automatizálva állíthatja be a hirdetési csatornákra.

A felmerülő kérdésekre, ebben a cikkben kaphat választ:

Az érintés nélküli fizetési módszerrel új ügyfeleket szerezhet.

Az Ecommerce News friss jelentése szerint a közel 3,5 millió magyar online vásárló több mint fele (58%) rossz tapasztalattal rendelkezik az online vásárlás terén. Tízből 9 esetben az ügyfél fizetés előtt elhagyja a megrendelést. Az egyik leggyakoribb ok, amiért az emberek nem fejezik be a megrendeléseket, az ismeretlen vagy elégtelen fizetési módok.

A webáruházak teljesítményének javításához kulcsfontosságú tényező, hogy az ügyfelek a jelenleg legnépszerűbb módszerekkel fizethessenek.

Az utánvétes fizetési módnak Európában nagy hagyománya van, de népszerűsége évről évre csökken.

  1. A leggyakoribb fizetési mód az online kártyás fizetés. Ez a bevált technológia, amelyben megbíznak a felhasználók szerte a világon.
  2. A második helyen az online fizetéses utalás található.
  3. Rögtön utánuk a klasszikus banki átutalások vannak.

A Payment Request API felgyorsítja a fizetéseket az ügyféladatok megszerzése nélkül

Fel akarja gyorsítani az ügyfelek fizetési folyamatát? A Payment Request API helyettesítheti a webes fizetési űrlapokat, és ezáltal kellemesebbé teheti a felhasználói élményt (és egyúttal garantálja annak biztonságát).

A Payment Request API előnyei:

  • a felhasználó nem tölti ki a webes űrlapot, csak a böngészőben tárolt adatokat használja
  • nem kell megadniuk a kártya tulajdonos nevét és számát, csak meg kell adniuk a biztonsági kódot (CVC kód)
  • a kereskedő nem látja az ügyfél adatait, mert a szolgáltatás titkosítva küldi el azokat
  • a fizetést sokkal kevesebb kattintással teljesíthető
  • kompatibilis a Google Pay, a Samsung Pay és az Apple Pay szolgáltatásokkal
  • a böngészők széles skáláján elérhető: Chrome, Safari, Opera, Microsoft Edge és még sok más

Szakértői vélemény — Tomáš Vrtík (Expandeco)

Tomáš Vrtík, az Expandeco szlovák marketing ügynökség vezérigazgatója megosztotta tapasztalatait a magyar e‑kereskedelem fizetési módjainak alkalmazásával kapcsolatban.

1. Milyen tapasztalataid vannak a kártyás fizetési módszerrel a magyar piacon?

A körülbelül 60 magyarországi kliensünk adatai szerint elmondhatom, hogy az utánvétes fizetési mód még mindig dominál, körülbelül 70% részesedéssel. A kártyás fizetés a második legnépszerűbb lehetőség, ezt a módszert a ügyfelek 25 – 30% használja. A harmadik helyen helyezkedik el néhány százalékkal az utalásos fizetési mód. A magyarországi piac is hasonló módon fejlődik mint a csehországi – a kártyás fizetési mód népszerűsége tovább fog növekedni.

2. Mennyire rangsorolod a kártyás fizetési mód népszerűségét a többihez – utánvét, banki utalás, elektronikus pénztárca?

Az elektromos pénztárcát és a halasztott fizetési módszert jelenleg még nem preferálják az ügyfelek Magyarországon. Úgy gondolom, hogy ez körülbelül 1 – 2 éven belül lesz népszerű. Az online fizetési módok közül egyértelműen a kártyás fizetés vezet. A mi klienseink webáruházában a 25 – 30% az összes fizetésből. A csehországi webáruházaknak mindenképp tanácsolnám a forintban való fizetést és a magyar nyelvű pénztárat. A fizetésnél a cseh nyelv ronthat az ügyfél bizalmán.

3. Mi a véleményed a Payment Request API fizetés minőségéről?

Véleményem szerint ez jó alternatíva, amelynek köszönhetően néhány kattintással fizethet, anélkül, hogy meg kell adnia a kártya adatait. Megfelelő megoldás ha egy új kereskedőnél vásárol, és nem kell megadni a kártya adatait. Azoknál a kereskedőknél, ahol az ember gyakran vásárol, valószínűleg már el lesz mentve a kártyája a webáruház kosarában. De összességében ez nem téma számomra, rengeteg lehetőség áll még a rendelkezésünkre.  Ott van például a az Apple Pay, Google Pay és egyéb különféle fizetési lehetőség. Alapvetően ez csak a kártyabevitel egyszerűsítése.

4. Van jövője  a Payment Request API használatának a magyar e‑kereskedelemben?

Ahogy már említettem, a magyarországi e‑kereskedelem pár évvel visszább van, így ez a trend pár év múlva lehet népszerű.

Mit szükséges tudni a magyar piacról

Csehországgal összehasonlítva biztos, hogy sok érdekes fejlemény vár még Magyarországra. Aki webáruházával időben és helyesen tud reagálni, az részese lehet ennek a fejlődésnek. Tudja meg, mire kell összpontosítani a magyar e‑kereskedelmben, hogy webáruháza sikeres legyen.

  1. (külföldi webáruház esetében) Alapítson magyarországi Kft.-t. Egy magyarországi webáruház helyi vállalkozás nélküli  üzemeltetésének igényesebb körülményei vannak, különösen a különféle szolgáltatások regisztrálásakor.
  2. Ügyeljen az ügyfél véleményekre és az ügyfélszolgálatra. Bár a webáruházak iránti bizalom egyre növekszik, a magyar vásárlók továbbra is előtérbe helyezik ha az árut meg is tudják fogni az üzletben. Ahhoz, hogy meggyőzze őket arról, hogy az Ön webáruháza megbízható, ügyeljen arra, hogy minőségi véleményeket szerezzen az áruk zökkenőmentes kézbesítése és a minőségi ügyfélszolgálata révén. Tipp: Ha a költségvetése lehetővé teszi, akkor hatékonyan növelheti a webáruház hitelességét, ha egy kisebb showroomot üzemeltet.
  3. Invesztáljon a marketingbe. A magyarországi kattintásonkénti költség 27 – 67 Ft körül mozog.
  4. Csatlakozzon a népszerű kedvezményes eseményekhez. Az akciók és a kedvezmények a magyar piacon is jól működnek. Készítse elő hirdetéseit, hogy minél több vásárlót tudjon webáruházba csalogatni, például a Black Friday-re, Cyber Monday-re, stb.
  5. (külföldi webáruház esetében) Számoljon a magasabb adóteherrel. Az magyarországi áfa összege a világ egyik legmagasabb – 27%
  6. (külföldi webáruház esetében) Áruljon ott, ahol megtérül. Érdemes a nagyobb városokban hirdetni ahol főleg Budapest és többi agglomerációból (Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Győr, Pécs, Kecskemét, Szeged) a nagyobb volumenű megrendelésekre számíthat.

Szakértői vélemény – Radek Hudák (Shoptet)

Radek Hudák, a webáruház bérlő Shoptet CMO elmondta, mire érdemes figyelni az online értékesítésnél Magyarországon

1. Milyen irányba mozog a magyar piac az elkövetkező években?

Mint mindenhol itt is fellendült az online piac a korona krízis miatt, így az emberek kénytelenek voltak más vásárlási lehetőségeket is kipróbálni. Jelenleg a magyar piac meglehetősen gyenge a tavaszi vásárlási őrület után. Az online vásárlás újonnan megszerzett tapasztalatának köszönhetően azonban várható, hogy az ügyfelek gyakrabban térnek majd vissza hozzájuk. A második trend az olyan szegmensek digitalizálása lesz, amelyek még nem voltak olyan erősek az interneten, mint például az élelmiszer-szállítás, a drogériák, stb..

2. Milyen téren fejlődhetnek még a magyar webáruházak?

Csehországhoz képest a magyar webáruházak továbbra is sok szöveget tartalmaznak a kezdőlapon, és a vizuális elemek gyakran elavultak a cseh „szabványok” szerint. Véleményem szerint az online marketing csatornákat is használhatnánk többet és effektívebben. Számos magyarországi webáruház és platform, amelyen a webáruházak működnek, sebesség problémákkal küzd a mobil eszközökön.

3. Hogy szerezhető több ügyfél a kisebb agglomerációkból?

A magyar ügyfelek is mint más ügyfelek, szeretik a kedvezményeket és értékelni fogják az ügyfélszolgálat színvonalát is.

A Mergadó segítségével több magyar csatornára hozhat létre hirdetést

Fontolgatja, hogy több csatornán is hirdetne? A Mergado segítségével a jelenleg használt formátumokat könnyedén kezelheti és átalakíthatja a kívánt formátumra. Eszközünknek köszönhetően automatikusan kezelheti a termék feedjét. A Mergadóban egyedül tudja kezelni a webáruház hirdetéseit – ez felgyorsíthatja a napi marketinges feladatokat és megspórolhatja a programozóba fektetett összeget.

Mergado által támogatott formátumok:

A magyarországi e‑commerce egy lehetőségekkel teli környezet és még évekig az lesz. Amennyiben saját piacán (külföldi) sikerrel járt, érdemes Magyarországon is próbát tennie. És ne feledje: fontos megérteni az itteni körülményeket, kihasználni a jelenlegi trendeket és hatékony marketing eszközöket használni a hirdetések észszerűsítéséhez és automatizálásához.

Fišer Ádám

Ádám, a Mergado tapasztalt szakértője, már évek óta segít a webáruház tulajdonosoknak és marketingeseknek abban, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki termékeikből. Ha valamilyen kihívással szembesülsz a feedjeiddel, vagy egyszerűen csak szeretnéd optimalizálni a hirdetéseid, Ádám pontosan tudja, hogyan segíthet. A számos, sikeresen lebonyolított projektnek köszönhetően mélyreható ismeretekkel rendelkezik a Mergado funkcióiról és a legjobb gyakorlatokról.