A Kaufland.de 2021 áprilisában csatlakozott német piacterek csoportjához. Az oldal nagy népszerűségnek örvend, amit elsősorban a havi 32 millió látogató támaszt alá, másodjára pedig a tény, hogy nemrégiben bejelentették a piactér terjeszkedését a Cseh és a Szlovák piacokra is. A Mergado természetesen már támogatja a Kaufland.de formátumot, ezért a mai cikkünkben azzal fogunk foglalkozni, hogy miért érdemes hirdetni ezen az újdonsült piactéren.
Miért érdemes hirdetni a Kaufland.de‑n
Erős márka és tisztességes árpolitika
A Kaufland.de mondhatni egy erős márkának számít, hatalmas lefedettséggel, amely az elkövetkező években valószínűleg tovább fog növekedni. Az eladók számára ez azért jelenthet előny, mivel így lehetőséget kapnak kihasználni a márka hírnevét és a meglévő ügyfélkörét.
Az oldalon történő hirdetés további előnye a kedvező és átlátható árképzési feltételek az eladók számára. A megrendelésekből beérkező összegeket a Kaufland gyűjti be, majd a jutaléktól csökkentett összeget jóváírás formájában küldi el az eladónak. A hirdetések nincsenek minimális időszakkal korlátozva, így a partnerség bármikor megszüntethető.
Műszaki és marketing háttér
A Kaufland.de az eladóktól függetlenül összesen tizenkét fizetési módot kínál, ami nagyban megkönnyíti a vásárlási folyamatot a vásárlók számára, és ezzel hozzájárul a magasabb konverzióhoz is. Így az eladóknak nem kell foglalkoznia a különböző fizetési módokkal és az azzal járó eljárási kérdésekkel.
A piactér továbbá az ügyfélszolgálatra irányuló kérdések többségét is igyekszik megválaszolni az eladó beavatkozása nélkül. Az eladónak így csak a megválaszolatlan kérdésekkel kell foglalkoznia.
Megemlítésre méltó a Kaufland.de mögött álló erős marketing csapat is. Legyen szó SEO-ról, Google Shoppingról vagy bannerhirdetésekről, a Kaufland.de-nek köszönhetően az eladó termékei jobban láthatóvá válnak az interneten. Emellett természetesen külön fizethetnek a Kaufland.de weboldalon, a rendszeres hírlevélben való megjelenésért, vagy a platform közösségi médiáján való hirdetési felületért.
A megrendelések átvétele és a szállítás megszervezése
A beérkező megrendeléseket a piactér veszi fel. Az eladót e‑mailben, CSV exportban, vagy API kapcsolaton keresztül értesítik a megrendelt termékekről. A megrendelt terméket az eladó ezután közvetlenül a német vásárlónak küldi (a futárszolgálat kiválasztása az eladó feladata). A szállítás részeként biztosítani kell az áru Németországból történő hazaszállításának lehetőségét is (ez a Kaufland.de oldalra történő regisztráció egyik feltétele).
Kényelmes hozzáférés a külföldi eladók számára.
A kereskedők számára létrehozott információs portál jelenleg négy nyelven — németül, angolul, csehül és kínaiul — érhető el. A külföldi eladók számára a piacra lépés ezért viszonylag egyszerű, és a Kaufland.de ügyfélszolgálata készséggel áll minden eladó rendelkezésére.
Hirdetővé válni a Kaufland.de‑n egyszerű
A Kaufland.de-hez való csatlakozás feltételei igen kedvezőek. Ehhez a következők szükségesek:
- legyen a webáruház üzemeltetője
- legyen német nyelvű ügyfélszolgálata (legalább írásban)
- német nyelvű termékfeed *
- minden felkínált terméknek érvényes EAN (GTIN) számmal kell rendelkeznie
- biztosítja az áruk Németországba és Németországból történő szállítását (visszáru esetén)
- adóregisztráció az OSS-en keresztül (uniós rendszer)
* A német nyelvű adatok megléte fontos, különösen azon termékek esetében, amelyek még nem szerepelnek a Kaufland.de oldalon. Ha olyan termékeket árul, amelyeknek már van saját termékkártyájuk a piactéren, akkor elegendő lehet akár az ajánlati feed is, amely a készletre, az árra és a szállítási időre vonatkozó információkat tartalmazza.
Próbálja ki az Ordelogy Translate alkalmazást
- Automatikus feed fordítás külföldi terjeszkedéshez.
- A fordítás a DeepL és Google Translate szolgáltatásokon keresztül történik
- A fordítás kiváló minőségű, gyors és olcsó az emberi fordító munkájához képest.
A finomhangolt feed az alap
A Kaufland.de oldalon való hirdetéshez két külön feedre van szüksége — termék- és elérhetőségi (availability) feedre. Mint más árösszehasonlító oldalakon és piactereken, a termékinformációk minősége befolyásolja leginkább a termékek megfelelő elhelyezését a Kaufland oldalán. Minél jobb a termékinformációk minősége, annál jobb a termék pozíciója, ami természetesen hatással van a konverziós arányra is.
A termékadat kötelező attribútumai a következők (zárójelben az elem neve a feedben):
- EAN (ean)
- Kategória (category)
- Termék neve (title)
- Leírás (description)
- Képek (picture)
- Gyártó (manufacturer)
A kötelező paraméterek közé tartoznak még a szín, méret, mennyiség, stb., viszont ezek csak bizonyos kategóriákra vonatkoznak. A kötelező elemek áttekintését a dokumentációban találja. Ha a feedből hiányzik néhány attribútum, azt az adatok feltöltése után a piactér adminisztrációjában fogja megtudni.
A sikeres csatlakozáshoz szüksége lesz egy elérhetőségi feedre is, amelynek a következő kötelező elemeket kell tartalmaznia:
- EAN (ean)
- Állapot (condition)
- Ár (price)
- Készletállapot (count)
- Szállítási idő tartomány (delivery_time_min a delivery_time_max)
- Szállítási csoport (shipping_group)
Használja a Mergadót a Kaufland.de feedjeinek létrehozásához. Hozzon létre egy fiókot, és ismerkedjen meg az első lépésekkel az útmutatónkban.
Hol regisztrálhatok mint eladó?
Az új kereskedők itt regisztrálhatnak. Az alaptagság havi 39,95 euróba kerül. Alternatív megoldásként a Kaufland.de 49,90 euróért egy második tagsági opciót is kínál, amely a webáruházhoz való hivatkozással bővül. Amint fentebb említettük a tagság bármikor lemondható, büntetés nélkül.
A regisztrációs útmutató mind a négy nyelven elérhető. A regisztrációs folyamat mondhatni elég intuitív, viszont ha elakadna, vagy segítségre lenne szüksége, hívja a (+49) 0221 – 5679 7203 telefonszámot, vagy írjon a signup@kaufland-online.de e‑mail címre.
Seller University
A regisztrált eladók számára a Kaufland.de egy praktikus kézikönyvet is készített Seller University néven. Ebből a rövid videókból álló sorozatból megtudhat mindent, amire szüksége lehet, ha hatékonyan akar hirdetni az oldalon. Az értékesítési profil beállításától kezdve a megrendelések a fizetés feldolgozásán át egészen az áruháza KPI mutatójáig. Ha pedig valami még ezután sem világos, a segítőkész támogatás ismét segít.
A Kaufland.de számos lehetőséget kínál amelynek köszönhetően sikeres eladóvá vállhat ezen az oldalon. Ha szeretne sikeres lenni ezen piacon, akkor ne habozzon, regisztráljon most az első hónap ingyenes.