Színvonalas e‑kereskedelemmel kapcsolatos rendezvényeket nem csak a fővárosban rendeznek. Ezt az idei MERGADO Fest is megerősítette. A fesztivál, amely edukál és összeköt, trendeket hozott az e‑kereskedelem világából, összekötötte az embereket az egyes iparágak között, és magasra tette a lécet a jövőbeli rendezvények tekintetében. Tekintse meg beszámolónkat, és győződjön meg róla saját szemével.
A MERGADO Fest magasra tette a lécet nemcsak a brünni e‑kereskedelmi rendezvények számára
Színvonalas e‑kereskedelemmel kapcsolatos rendezvényeket nem csak a fővárosban rendeznek. Ezt az idei MERGADO Fest is megerősítette. A fesztivál, amely edukál és összeköt, trendeket hozott az e‑kereskedelem világából, összekötötte az embereket az egyes iparágak között, és magasra tette a lécet a jövőbeli rendezvények tekintetében.
Csütörtök reggel 8:00 óra van, és az első érdeklődők lassan megérkeznek a brünni Impact Hub-ba. Idén főként webáruház tulajdonosok, de rengeteg marketinges és más, az e‑kereskedelem iránti rajongók is összegyűlnek. A MERGADO Fest legnagyobb évada lassan, de biztosan elkezdődik. Az akkreditáció, az ajándékok és a kollégák mosolyának fogadása után egyértelmű a küldetés. Körülnézni a modern helyiségekben, meginni egy finom kávét, és helyet foglalni az első előadásra.
A fesztivál ötödik évadát a főszínpadon Janek David nyitja meg, aki bemutatja a MERGADO Editor nevű fő alkalmazásunk új verzióját. Praktikus bemutatója után négy szakaszra osztott előadásmaraton veszi kezdetét. Melyik legyen az első? Idén igazán nehéz kérdés. Huszonöt előadásblokkal nem könnyítjük meg a résztvevők dolgát. De mi mégis örülünk, mert az előadások számát tekintve az idei MERGADO Festet sikerült az eddigi legerősebb évaddá tenni.
Legújabb trendek az e‑kereskedelemben és új marketplace-ek
Az ember bárhol is foglaljon helyet, nem fog távozni egy jó adag információ- és gyakorlati tippek nélkül, amivel az előadók nem spórolnak. A Kaufland, az Allegro és a Seznam képviselői tanácsokat adnak arra vonatkozóan, hogyan lehet a legtöbbet kihozni az egyes piacterekből, míg Drážný Jiří a MERGADO Editort emeli ki, és nem habozik megosztani titkos tippjeit arról, hogy hogyan lehet a legtöbbet kihozni eszközünkből. Jiří MERGADÓVAL kapcsolatos tudása annyira lenyűgözött bennünket, hogy már most azon gondolkodunk, hogyan szerződtethetnénk őt oktatónak. Máshol kollégáink elárulják, hogyan segít a MERGADO a külföldi terjeszkedésben, vagy szinte bármilyen formátum feldolgozásában.
Képezni magunkat általában nehéz a jó frissítők nélkül. A szünetek pihentető teret biztosítanak egy gyors kapcsolatépítéshez, vagy éppen egy süteményhez, wraphez vagy egy második csésze kávéhoz. Az ebédszünet után pedig vissza az érdekes előadások és a véget nem érő tippek örvényébe.
A PPC rajongóknak szünet után Toporcer Libor az Invelity-től megmutatja, hogyan lehet a hirdetéseket erősíteni a Google-on a Performance Max segítségével. Előadásának sikere már első pillantásra látszik — a terem annyira megtelt, hogy az ajtót sem lehet bezárni. Később Janík Michal kapitányunk a fizetett hirdetések témáját ismerteti részletesebben. 12 tippet mutat be, hogyan lehet a PPC‑n belül időt nyerni a PPC Wolf, a Clicking Goat vagy a Scraping Camel alkalmazásaink segítségével. A SEO-szakértők is megtalálják a kedvükre valót, hiszen Michal elárulja, hogyan kell adatvezérelt SEO-reportot készíteni.
A sikeres online üzlet elengedhetetlen része a dinamikus retargeting témája. Hogy hogyan növelhetjük ennek köszönhetően a konverziókat, azt a nap folyamán kétszer is a Managino srácai mutatják be. A webáruház tulajdonosokkal Duriš Daniel is foglalkozik a Basta Digital-tól, aki a Google Analytics 4 alapjaiba kalauzolja el őket előadásában. És hogy milyen trendek mozgatják az e‑kereskedelem világát 2023-ban? Fiala Milan szerint a going.international-ből ezek határozottan nem az utánvét vagy a drága postaköltség. “Az inspirációt nyugaton kell keresni, ahol az átlagos rendelési érték akár háromszor nagyobb, mint nálunk” — mondja Milan.
Idén sem hiányozhat a Bidding Fox képviselője, Guňka Jiří, aki az előadásaiban bemutatja a licitálás és a hirdetések monitoringjának varázsát. Hogy a termékek nem fogynak túl jól, ha nem rendelkeznek minőségi termékképekkel? Daňko Marek, a Feed Image Editor-tól tudja ezt, ezért megmutatja, hogyan lehet a legtöbbet kihozni a bennük rejlő lehetőségekből, és hogyan lehet a mesterséges intelligencia segítségével minőségi képeket kapni. Ezután Trevisan Vladimir adott tanácsot, hogyan lehet automatizálni az árazást, és hogyan lehet a Pricing Fox-ot összekapcsolni a webáruházzal vagy a raktárkezeléssel.
Hogyan (ne)égjünk ki és lobbanjunk újra lángra
A kezdő webáruház tulajdonosoknak világos elképzelésük van arról, hogy melyik előadást nem szabad kihagyniuk. Ladislav Chyba előadásában olyan témák kerülnek terítékre, amelyekkel minden e‑kereskedelmi kezdő szembesülni fog. A Shoptetnek és más szolgáltatóknak szóló alkalmazások funkcióinak bemutatói képezik a marketing minimumot a feedekkel való munkához az e‑kereskedelemben újonnan kezdők számára.
A megrendelések száma és az eladási vagy konverziós arány mellett jó, ha a mentális egészségére is gondolunk. Ezért is örülünk, hogy Funiok Adam az idei MERGADO Festre elhozta a munka és a magánélet egyensúlyának témáját, és a Hogyan (ne)égjünk ki és lobbanjunk újra lángra kiégésről szóló előadásának visszajelzései alapján úgy gondoljuk, hogy ezzel nem vagyunk egyedül.
Végül sikerül anélkül lángra lobbannunk, hogy kiégnénk, és ez köszönhető a sikeres afterparty-nak, amely zárja a közösségi konferenciánk újabb évét, és teret kínál a megszerzett információk feldolgozására és a szakmabeliekkel való kapcsolatépítésre.
Azt kell mondjuk, hogy a nagyszerű időjárás, a sok inspiráló ember és a rengeteg hasznos információ magasra teszi a lécet a MERGADO Fest jövőbeli évadának számára. Köszönjük minden előadónak, partnernek és látogatónak a részvételt.
Ilyen volt a MERGADO Fest 2023
Izabela Štěpáníková
Nézd meg Izabela Štěpáníková külsős szakértő további cikkeit!