Szállítási költség beállítása az ismert árösszehasonlító oldalak és hirdetési csatornák számára

A futárszolgálatok helyes választéka és a szállítási költség megfelelő beállítása az árösszehasonlító oldalakon hirdető webáruházak legfőbb fegyvere. Cikkünkben egy rövid áttekintést talál, amely megmutatja, hogy állíthatja be a Mergadóban a szállítási költségre vonatkozó szabályt a főbb árösszehasonlítókra.

A futárszolgálatok helyes választéka és a szállítási költség megfelelő beállítása az árösszehasonlító oldalakon hirdető webáruházak legfőbb fegyvere. Cikkünkben egy rövid áttekintést talál, amely megmutatja, hogy állíthatja be a Mergadóban a szállítási költségre vonatkozó szabályt a főbb árösszehasonlítókra.

A szállítási költség helyes beállítása döntő jelentőségű

A szállítási költség a webáruházak ajánlatainak összehasonlításakor jelenik meg a vásárló előtt. A szállítási költség az árösszehasonlító oldalak adminisztrációjában, vagy az XML feedben állítható be. Az XML feed előnye, hogy esetében egyszerűbb az azon termékek kiválasztása, amely akciós ajánlattal, eltérő profittal, különböző kategóriával vagy gyártóval rendelkezik. Az XML feedből származó beállítások (a DELIVERY elemet használva) pontosabbak és elsőbbséget élveznek az adminisztráció beállításai felett, mivel az egyes termékek szintjén hozhatók létre.

A Mergado tehát egy olyan közeget biztosít, ahol a szállítási költség könnyedén beállítható az összes export számára a “SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG BEÁLLÍTÁSA”. szabállyal.

Néhány külföldi árösszehasonlító esetében a Mergado nem kínál ilyen szabályt a felhasználók számára, ezért az elemeket és azok tartalmát manuálisan kell elkészíteni. Ha segítségre lenne szüksége ebben, írjon nekünk a mergado@mergado.hu címre.

  • 1. Az Elements oldalon, kattintson az Új element hozzáadása lehetőségre és állítsa be minden olyan csomagszállító számára, amelynél szeretné beállítani a szállítási költséget. A bankkártyás vagy az utánvétes fizetést (COD, azaz Cash ON Delivery) mindig külön kell beállítania.

    Példa a Magyar Posta esetében:

    • DELIVERY_PRICE|MAGYAR_POSTA_AJANLOTT_KULDEMENY
    • DELIVERY_PRICE_COD|MAGYAR_POSTA_AJANLOTT_KULDEMENY

    Példa a Csomagküldő esetében:

    • DELIVERY_PRICE|CSOMAGKULDO
    • DELIVERY_PRICE_COD|CSOMAGKULDO

    A csomagszállító szolgáltatók nevét a DELIVERY_ID elemntből kaphatja meg.

    2. Az element hozzáadása után hozzon létre egy szabályt, amelynek köszönhetően az egyes elemekbe beírhatja a kívánt árat. Javasoljuk, hogy használjon “felülírás” típusú szabályt, majd használja a szabályok duplikálása ikont, hogy “másolja” azt minden csomagszállítóra külön-külön.

    Az elemek helyes szerkezetének a kimenetbe történő generálását a Mergado már rendezi. Az alábbiak szerint hoz létre elementeket:

    <DELIVERY>

       <DELIVERY_ID>Magyar Posta</DELIVERY_ID>

       <DELIVERY_PRICE>490</DELIVERY_PRICE>

       <DELIVERY_PRICE_COD>890</DELIVERY_PRICE_COD>

    </DELIVERY>

     

  • Erre a linkre kattintva megtalálja a Google Shoppingre vonatkozó szállítási költség specifikációit.

  • A GLAMI más árösszehasonlítókkal ellentétben, eltérő csomagszállítási megjelenítést használ. A leírás szerint: A GLAMI‑n automatikusan a legolcsóbb szállítási költség jelenik meg.” Ezért ha manuálisan szeretné beállítani a szállítási költséget, gondoljon arra, hogy a GLAMI nem jeleníti meg a csomagszállító szolgáltatót, csupán a legalacsonyabb szállítási költséget. Tehát elegendő, ha a feed tartalmazza a legolcsóbb csomagszállítót bármilyen elnevezéssel, és a szállítási költséget.

    A csomagszállító manuális beállítása a GLAMI-ra

    Megmutatjuk a DPD csomagszállító példáján:

    1. adjunk hozzá két új elementet DELIVERY_PRICE_COD|OVERSEAS_EXPRESS és DELIVERY_PRICE|OVERSEAS_EXPRESS
    2. djunk hozzá két felülírási szabályt és töltse ki az elemeket a kívánt összeggel 
    3. adatok újragenerálása / feed 

    Ez létrehozza a szükséges struktúrát a kimeneti feedben, amely megegyezik a többi csomagszállítóval: 

    <DELIVERY>

    <DELIVERY_ID>OVERSEAS_EXPRESS</DELIVERY_ID>

    <DELIVERY_PRICE>1</DELIVERY_PRICE>

    <DELIVERY_PRICE_COD>2</DELIVERY_PRICE_COD>

    </DELIVERY>

Fišer Ádám

Ádám, a Mergado tapasztalt szakértője, már évek óta segít a webáruház tulajdonosoknak és marketingeseknek abban, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki termékeikből. Ha valamilyen kihívással szembesülsz a feedjeiddel, vagy egyszerűen csak szeretnéd optimalizálni a hirdetéseid, Ádám pontosan tudja, hogyan segíthet. A számos, sikeresen lebonyolított projektnek köszönhetően mélyreható ismeretekkel rendelkezik a Mergado funkcióiról és a legjobb gyakorlatokról.