Szerezzen előnyt a német e‑kereskedelmi piacon a fenntarthatóságnak köszönhetően

Fišer Ádám
25. 2. 2021
3 perc olvasás
Szerezzen előnyt a német e-kereskedelmi piacon a fenntarthatóságnak köszönhetően

A fenntarthatóság egy olyan téma, amely évről évre egyre fontosabb tárgykör a német vásárlók körében és jelenleg Németországban a harmadik legfontosabb kritérium a termékek kiválasztása során. Cikkünkben bemutatjuk, hogyan teheti vállalkozását Németországban fenntarthatóbbá, amely több vásárlót hoz webáruházába.
 

A fenntarthatóság egy olyan téma, amely évről évre egyre fontosabb tárgykör a német vásárlók körében és jelenleg Németországban a harmadik legfontosabb kritérium a termékek kiválasztása során. Cikkünkben bemutatjuk, hogyan teheti vállalkozását Németországban fenntarthatóbbá, amely több vásárlót hoz webáruházába.

  1. A fenntarthatóság fejlesztésének népszerűsége
  2. Ügyfélszerzés a fenntarthatósággal
  3. Fenntarthatóság a marketplacen és az árösszehasonlító oldalakon

A fenntarthatóság fejlesztésének népszerűsége

A bolygónk kímélése és az ökológia egyre fontosabb szerepet játszik a német e‑kereskedelemben. Németországban naponta több mint 1 millió csomagot küldenek az ország valamelyik pontjára. Ez óriási csomagolóanyag-fogyasztáshoz és jelentősen nagy CO2 kibocsátáshoz vezet. Számos ügyfél számára nem közömbös bolygónk jövője, ezért legalább ha kis lépésekkel is, de hozzá akarnak járulni a fenntarthatóság fejlődéséhez az online vásárlás világában. Látszólag olyan egyszerű intézkedések is segítenek, mint a csomagolóanyag újrahasznosítása, kevesebb visszatérítés, helyi üzletekből való vásárlás vagy a környezetbarát közlekedés előnyben részesítése.

Milyen környezettudatos lépésekkel lehet eredményes a német piacon?

1. Kínáljon ökologikus szállítást

Németországban számos olyan csomagszállító vállalatot találunk, amelyek környezetbarát módon működik. A német DHL, DPD és GLS vállalatok elkötelezték magukat a szén-dioxid-semleges szállítás mellett, amelyet az ország területén belül, külön költség felszámítása nélkül vállalnak. A Trusted Shops felmérése szerint az online vásárlók 86%-a helyezi előnybe az ilyen szolgáltatókat. Minden ötödik pedig, külön fizetne az ökológiai szállításért.

2. Csomagolás újrahasznosítása, hulladék mennyiség csökkentése

Manapság már nem szégyen, ha olyan dobozban küldi ki a terméket, amely már megélt néhány szállítást. Éppen ellenkezőleg. A német vásárlók akár 86%-a örömmel fogadja  az így csomagolt terméket. Ideális esetben tegye ugyanezt a doboz kitöltése során is. Használjon metélt kartonpapírt, papírkitöltést, vagy ökológiai légpárnákat. Kerülje a buborékfóliázást és a polisztirol párnázást is. Ügyeljen magára a termék csomagolására is. Minél kevesebb a csomagolóanyag, annál jobb.

3. Legyen tisztességes beszállítóival és alkalmazottaival szemben

A fenntarthatóság nemcsak a környezetvédelmi elveket foglalja magába, hanem az alkalmazottakkal és a beszállítókkal szembeni tisztességes bánásmódot is. A megfelelő fizetés, a szabályozott munkaidő és az alkalmazottakkal szembeni méltányos bánásmód az a kritérium, amelyet 10-ből 9 német vásárló figyelembe vesz a vásárláskor. Ha vállalatként aktívan részt vesz a fenntartható projektekben, az további előnyt jelenthet Önnek.
 

Fenntarthatóság a Marketplacen és az árösszehasonlító oldalakon

Fenntarthatósági szűrők

Az idealo.de Németország legnagyobb árösszehasonlító oldala, nemrég lehetővé tette felhasználói számára, hogy a kiszűrjék a “fenntartható” termékeket. Ezzel a szűrővel az ügyfelek több mint 100 000 terméket szűrhetnek ki közel 200+ kategóriában. Pedig a fenntarthatóság minden kategóriában mást jelent, például a gyógyszerészeti termékek között. Így könnyen megkülönböztetheti azokat a termékeket, amelyek szilikonmentes természetes anyagokból készültek, azoktól, amelyek olajszármazékokat, mikroműanyagokat és egyéb káros anyagokat tartalmaznak. A gyermek áruknál pedig kizárhatja a Ftalátot és BPA‑t tartalmazó termékeket.

A fenntarthatóság mellett az Idealo a termékek újrafelhasználására is támaszkodik, így kiválaszthatja a már használt termékeket is, amely gyakran gazdaságosabb és környezetbarátabb megoldás.

Tervezi, hogy hirdetne Németország legnagyobb árösszehasonlító oldalán az Idealo.de‑n? Alakítsa át már meglévő feedjét a Mergado segítségével és töltse fel termékeit már ma.

Zöld marketplace

Az Avocadostore.de már 2010 óta kínál olyan helyet a német vásárlóknak, amely fenntarthatóbb alternatívákat kínál a hagyományos termékekkel szemben. Jelenleg ez a legnagyobb “zöld” marketplace a német e‑kereskedelmi piacon, ahol elsősorban ruhaneműt , játékokat, élelmiszereket, dekorációt és háztartási termékeket is találhatunk. Ahhoz, hogy a felkínált termékek besorolásra kerüljenek, meg kell felelniük a következő 10 kritérium egyikének.
 

A Similar Web adatai szerint az Avocadostore oldalát havi szinten több mint egy millió vásárló látogatja. Tehát, ha termékei megfelelnek a fenti kritériumoknak, akkor mindenképpen érdemes kipróbálni ezt a piacot is.
 

Még nem hirdet a külföldi piacokon? Ha hirdetései kezelésére a Mergadót használja, segítségével a külföldi piac árösszehasonlító oldalaira is könnyen átalakíthaja meglévő feedjét. Használatának első 30 napja ingyenes.
 

Ezeket már olvasta?

Fišer Ádám

Ádám, a Mergado tapasztalt szakértője, már évek óta segít a webáruház tulajdonosoknak és marketingeseknek abban, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki termékeikből. Ha valamilyen kihívással szembesülsz a feedjeiddel, vagy egyszerűen csak szeretnéd optimalizálni a hirdetéseid, Ádám pontosan tudja, hogyan segíthet. A számos, sikeresen lebonyolított projektnek köszönhetően mélyreható ismeretekkel rendelkezik a Mergado funkcióiról és a legjobb gyakorlatokról.