Hogyan kezeljük a termékadatokat és küzdjünk az infláció ellen? Használja ki a feed management előnyeit

Fišer Ádám
28. 7. 2022
4 perc olvasás

Hogyan növeljük online bevételeinket 2022-ben? A webáruház termékadatainak manuális kezelése már régen a múlté. Ahhoz, hogy egy marketing szakértő a lehető legtöbb platformon érje el a potenciális ügyfeleket, egy feed kezelő eszközre lesz szüksége, amely lehetőséget nyújt neki ahhoz, hogy egy helyről javíttsa a márka, a termékek és a szolgáltatások megjelenését.

 

Hogyan növeljük online bevételeinket 2022-ben? A webáruház termékadatainak manuális kezelése már régen a múlté. Ahhoz, hogy egy marketing szakértő a lehető legtöbb platformon érje el a potenciális ügyfeleket, egy feed kezelő eszközre lesz szüksége, amely lehetőséget nyújt neki ahhoz, hogy egy helyről javíttsa a márka, a termékek és a szolgáltatások megjelenését.

A hirdetések optimalizálása és a hibák kiküszöbölése

A digitális marketingben az egyik legtöbbet emlegetett kifejezés a “versenyelőny”. Komoly előnyt pedig manapság a feed management-tel szerezhetünk. Fontossága a marketingesek és e‑kereskedők azon igényén alapul, hogy megszüntessék a fárasztó manuális adatkezelést és automatizált, hibamentes értékesítést hozzanak létre több platformon. Ebben komoly segítséget nyújthatnak a feed kezelő eszközök, amelyekkel bárki dolgozhat, és nem kell fejlesztők munkájára hagyatkoznunk.

Indítson ingyenes Feed Auditot
  • javítsa feedje kondícióját, és szerezzen tanácsokat a annak javítására
  • gyors és ingyenes technikai elemzés

Többnyire olyan szabály rendszeren működnek, amely megkönnyíti a tartalom szűrését. Ezzel lehetővé téve a termékinformációk hozzáadását és szerkesztését a hirdetési csatornák és az árösszehasonlító oldalak követelményeinek megfelelően, valamint szegmentálni a top termékeket. A hirdetések jó célzásával, a termékadatok optimalizálásával és az esetleges ellentmondások kijavításával pedig az hatékony hirdetéseket hozhatunk létre.

Megfelel a hirdetési csatornák, árösszehasonlító motorok és marketplace követelményeinek

Manapság már nem elég a termékeket vagy szolgáltatásokat csak a webáruházon keresztül hirdetni. Ahhoz, hogy több potenciális ügyfelet érjünk el, szükségünk lesz különböző hirdetési platformok segítségére.

Ahhoz, hogy a hirdetéseket elfogadják és hibátlanul megjelenítsék, a termékinformációkat az adott oldal által meghatározott formátumban kell átadni. Mindegyik oldalanak megvan a maga követelménye, amelyet figyelemmel kell követnünk. A feed management itt is nagy szerepet játszik, mivel lehetővé teszi, hogy az összes hirdetési rendszerhez szükséges információt egy helyről kezeljük.

A termékinformációk küldésére leggyakrabban termék feedet használunk (többnyire XML, CSV, vagy szöveges fájl), amely tartalmazza minden fontos információt a termékről, vagy szolgáltatásról. 

Próbálja ki a Mergado Store alkalmazásokat
  • bővítse a Mergado funkcióit image marketing és más eszközökkel
  • tesztelje az összeset egy ingyenes próbaidőszakban

Milyen alapvető információkat kell tartalmaznia a feednek:

  • név (a termék pontos neve)
  • leírás (milyen termékről vagy szolgáltatásról van szó, és mi a funkciója)
  • ár (mennyibe kerül)
  • kategória (melyik termékcsoportba tartozik)
  • elérhetőség (raktáron van, vagy nincs)
  • mennyiség (hány darabot tartalmaz a termékből a megrendelés) egyéb kulcsfontosságú attribútumok: anyag, méret, szín, EAN/GTIN szám és alapvetően minden olyan információ, amelyet a vásárlónak a termékről tudnia kell. 

A termékek így könnyebben besorolhatók a hirdetési rendszerben, magasabb pozícióba kerülnek, így a vásárló hamarabb találkozhat a hirdetéssel.

Tekintse meg a legnépszerűbb magyarországi hirdetési rendszerek feed követelményeit:

Mire képes egy feed kezelő eszköz és miben segíthet 

A feed kezelő eszközök leggyakrabban olyan online szoftverek, amelyek segítenek leegyszerűsíteni és automatizálni a termékadatok optimalizálását. Ez pedig nagy előnyt jelenthet, ha egy webáruház nem rendelkezik saját fejlesztővel. A felhasználó maga feltölti feedjét a választott eszközbe, ahol úgy optimalizálhatja az adatokat, ahogy arra szüksége lesz.

Az eszközök lehetővé teszik, hogy bővítse, vagy optimalizálja a termékneveket, szegmentálja a top termékeket, elrejtse azokat a termékeket, amelyeket nem kíván hirdetni, stb. Emellett csökkentik a manuális munkából eredő hibalehetőséget, és  biztosítják, hogy minden termékinformáció azonnal aktív legyen. Összegezve, használatukkal hatékonyabbá tehetjük hirdetéseinket.

5 ok miért érdemes feed kezelő eszközt használni

  1. Hirdetés elutasítása: kézi optimalizálás során könnyen elkövethet olyan hibákat, amelyek miatt az adott rendszer nem fogadja el a terméket.
  2. Nem megfelelő formátum: minden oldal saját követelményekkel rendelkezik. Ha a termék feedet nem a megfelelő formátumban küldjük, előfordulhat, hogy az adatok nem megfelelően vagy hiányosan jelennek majd meg.
  3. Időbeli és pénzügyi megtakarítás: automatizáló eszköz használata nélkül a termékeket egyesével kell listáznia. Ez rengeteg időt és erőforrást igényel. 
  4. Különböző adminisztráció felületek: ha manuálisan tölti fel termékeit az oldalakra, időigényes feladat lehet a különböző adminisztráció felületek megismerése.
  5. Versenyelőny kialakítása: az optimalizált adatokkal jobb pozíciókban jelenhetnek meg termékei. Az egyre növekvő hirdetési költségek idejében ez nagy előny lehet.

Próbálja ki a Mergadót. Több mint 10 éves tapasztalattal rendelkezik a közép európai piacról

A Mergado leegyszerűsíti az összes feed kezelési folyamatot, így több ideje marad a további teendők intézésére. Ráadásul a használatával 50 ország közel 400 hirdetési rendszeréhez készíthet feedet egy helyről. 

Már több ezer ügyfél döntött úgy, hogy a Mergadót használja a termékadatok optimalizálására. Az eszköz használata korlátlan mennyiségű felhasználási lehetőséget és szabadságot biztosít számukra, valamint rengeteg időt spórolhat meg a különböző automatizációknak és annak köszönhetően, hogy nem kell a fejlesztőkre hagyatkoznia. Az eredmény pedig egy jól teljesítő hirdetés.

Mergado:

Tudjon meg többet az Első lépések a Mergadóban útmutatóból.

Mergado 30 napig ingyen
  • kezelje termékfeedjeit egyedül, programozó segítsége nélkül
  • teljes hozzáférés minden funkcióhoz már a próbaidőszak alatt

Az online marketing automatizálása feed kezelő eszközökkel segít a termékkatalógusok és hirdetések hatékony kezelésében a választott hirdetési platformokon. A Mergado használatával biztos lehet abban, hogy hirdetései hibamentesen futnak majd és javíthatja a konverzió arányát. A Mergado mindenki segítségére lehet, még akkor is, ha nem egy marketingzseni.

További információkra lenne szüksége? Iratkozzon fel ingyenes képzéseinkre, hogy megismerje a Mergado összes előnyét, vagy egyeztessen időpontot egy ingyenes online bemutatóra.

Ezeket olvasta már:

Fišer Ádám

Ádám, a Mergado tapasztalt szakértője, már évek óta segít a webáruház tulajdonosoknak és marketingeseknek abban, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki termékeikből. Ha valamilyen kihívással szembesülsz a feedjeiddel, vagy egyszerűen csak szeretnéd optimalizálni a hirdetéseid, Ádám pontosan tudja, hogyan segíthet. A számos, sikeresen lebonyolított projektnek köszönhetően mélyreható ismeretekkel rendelkezik a Mergado funkcióiról és a legjobb gyakorlatokról.